„Az ügyfelektől tanulok a legtöbbet”

VacA kisebb kábelszolgáltatók egy jelentős részénél ugyan működik call center, de a legtöbbjüknél nem válik el az ügyfélszolgálattól. Ennek elsősorban anyagi okai vannak, noha az is igaz, vidéken sokan még mindig inkább személyesen intézik az ügyeiket. A Vác Városi Kábeltelevízió Kft.-nél az utóbbi időben folyamatosan nőtt a forgalom, a cég ezt a honlapján található információk bővítésével igyekszik csökkenteni.

Számtalan szolgáltatás, és már korántsem csak a távközléshez kapcsolódó, havonta félmillió hívás, call centerek az ország több pontján. Kétségtelen, hogy a Magyar Telekom számára a legnehezebb feladat, hogy megfeleljen a több milliós ügyfélkörének. Ehhez egy jó felkészített csapat kell. A vonal másik végén ülők a kikapcsolódást biztosító Aktív szobában töltődhetnek fel, és licitálhatnak is, melyik műszakba kerüljenek.

Tavaly vásárolta meg a FiberNet Zrt.-t az Invitel, a két cég egybeolvadása az ügyfelek kiszolgálásában is új feladatok elé állította a távközlési társaságot. A gördülékeny ügyintézés érdekében az Invitel gödöllői központjában ma még mindig két részleg működik, a kábeles csapat integrálására fokozatosan kerül sor.

Hatvan másodpercnél többet biztosan nem kell várnia az ügyfelek döntő többségének, ha felhívják a Tarr Kft. call centerét. Nem csak a gyorsaságra, hanem a munkatársak kiválasztására is nagy gondot fordít a cég, nem könnyű ugyanis megmagyarázni az előfizetőknek, hogy az esetek 70 százalékában az ő hibájukból ered az a probléma, amiért felhívják a társaságot.

SzakalyZs3Elégedett ügyfél, sikeres üzlet: ez minden cég menedzsmentjének álma. Hogyan próbálja beteljesíteni ezt az álmot a UPC – erről vall olvasóinknak Szakály Zsolt, a társaság Üzletfejlesztési Igazgatója.

Sokat, néha nagyon sokat kell várakoznia az ügyfélnek, amikor szeretné telefonon bejelenteni a szolgáltatójánál, hogy „nincs internet”, vagy, hogy „eltűnt a 9-ről a kedvenc csatorna”. Érthető, hogy ha problémát észlelünk, akkor nem boldogságtól remegő hangon hívjuk a megoldás érdekében a szolgáltatónkat, hanem éppenséggel bosszúsak, netán kifejezetten idegesek vagyunk.