Szinte minden munkahelyen találkozhatunk olyan főnökkel, aki úgy véli, mindenben személyesen részt kell vennie ahhoz, hogy számára elfogadható végeredmény szülessen.

A Fagyos, a Futószalag, a Bolondokháza és a Támogató

A fenti címben említett négy típusba sorolja az ügyfélszolgálatok stílusát ez e téren közel két évtizedes tanácsadói tapasztalatokkal rendelkező ALITERA Ügyfélkapcsolati Kft. Az igen találó jelzők mélyebb kifejtésére Katona Erzsébet ügyvezető vállalkozik.

Közel egyharmadát hódította el a Szombathely melletti kisfalvakban működő helyi kábeltársaságtól az egyik műholdas szolgáltató, az ügyfelek újbóli megnyerését jelentősen segítette a telefon bevezetése mellett a településen az ügyfélszolgálat megnyitása és az élő bemutatók a falvak kultúrházaiban.

Az erős verseny a szakma valamennyi szereplőjét arra ösztönzi, hogy jobban felhívja magára a meglévő és az új előfizetők figyelmét. A néhány száz vagy ezer fogyasztót kiszolgáló társaságok marketingre fordítható büdzséje nem hasonlítható a nagyokéhoz, de sok esetben nem is feltétlenül pénz kérdése, hogy a kis településeken megőrizzék ügyfélkörüket.

avagy az értékesítés hadművelete

A konvergencia nyomán ma már meglehetősen hasonló a hagyományos távközlési vállalatok és a kábelszolgáltatók kínálata. Mindkét piacot személyesen is jól ismeri Miroslav Radakovic, a UPC értékesítési igazgatója. Vele beszélgetünk az infokommunikációs szolgáltatások eladásának stratégiájáról és taktikájáról.

Ma már egyre természetesebb, hogy mobilról chatelünk, e-mailezünk, interneten olvasunk híreket, nézünk filmet vagy hallgatunk zenét. Noha a televíziós kínálat továbbra is nő, már korántsem csupán a képernyő jelenti az otthoni szórakozást a családok számára. A hirdetők pedig követik ügyfeleiket mindenhová. Novák Péterrel, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnökségi tagjával és az IAB Hungary elnökével a reklámok vándorlásáról beszélgettünk.