avagy az értékesítés hadművelete

A konvergencia nyomán ma már meglehetősen hasonló a hagyományos távközlési vállalatok és a kábelszolgáltatók kínálata. Mindkét piacot személyesen is jól ismeri Miroslav Radakovic, a UPC értékesítési igazgatója. Vele beszélgetünk az infokommunikációs szolgáltatások eladásának stratégiájáról és taktikájáról.

Ma már egyre természetesebb, hogy mobilról chatelünk, e-mailezünk, interneten olvasunk híreket, nézünk filmet vagy hallgatunk zenét. Noha a televíziós kínálat továbbra is nő, már korántsem csupán a képernyő jelenti az otthoni szórakozást a családok számára. A hirdetők pedig követik ügyfeleiket mindenhová. Novák Péterrel, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnökségi tagjával és az IAB Hungary elnökével a reklámok vándorlásáról beszélgettünk.

TóthÉM 1Naponta több ezer érdeklődő - olykor dühös - ember keresi fel személyesen vagy telefonon az ügyfélszolgálatokat. Ügyeik, problémáik - olykor kifakadásaik - kezelése komoly megpróbáltatás elé állítja az ilyen munkahelyen dolgozókat. A stresszhatás itt jóval fokozottabban jelentkezik, mint általában másutt. Hogyan kezelik ezt az ügyfélszolgálati munkatársak? - ezt igyekezett felmérni a Humán Erőforrás Alapítvány és szakmai partnere, az MCS Management & Controlling-Service Vezetési Tanácsadó Kft. kutatása. Az eredményről Tóth Éva Mária, az alapítvány kuratóriumának elnöke számol be olvasóinknak.

A magyar üzletemberek alábecsülik azt a hozzáadott értéket, amit egy külső tanácsadó nyújthat számukra, és inkább költségnek, mintsem befektetésnek tekintik ezt a tevékenységet. Európa nyugati térségeiben teljesen más megközelítést alkalmaznak - állítja lapunknak adott interjújában Laurence Coen, üzleti tanácsadó, akinek fő "szakterülete" a vevőkiszolgálás, a szolgáltatás.