KerekCsop 1703Vásárolj vagy csináld magad – nagyjából ilyen lehetőségei vannak egy médiaszolgáltatónak, ha ki akarja tölteni csatornáinak műsoridejét. Illetve ezek kombinációja. Hogy aztán készülnek-e saját produkciók, milyen arányban, milyen műfajban és tematikában, az mindig az adott csatorna vagy vállalkozás stratégiai céljaitól, üzleti lehetőségeitől, portfóliójától függ. Ennek részleteiről volt szó a Média-Kábel-Műhold februári kerekasztal-beszélgetésén.

Üzlet, szórakozás és hatalom

Kerek évfordulóhoz érkezett a televíziózás ünnepe idén. Húsz évvel ezelőtt, 1996. november 21-én döntött úgy az ENSZ, hogy a Nemzetközi Sajtószabadság Világnapja (1991), a Távközlés Világnapja (1968), és a Fejlődés Információs Világnapja (1972) után még egy információs médiumot nevez ki, megalapítva így a Televíziózás Világnapját.

Üzlet, szórakozás és hatalom

Kerek évfordulóhoz érkezett a televíziózás ünnepe idén. Húsz évvel ezelőtt, 1996. november 21-én döntött úgy az ENSZ, hogy a Nemzetközi Sajtószabadság Világnapja (1991), a Távközlés Világnapja (1968), és a Fejlődés Információs Világnapja (1972) után még egy információs médiumot nevez ki, megalapítva így a Televíziózás Világnapját.

FischerG webA hazai televíziózás történetének talán legnagyobb portfólió-bővítését hajtotta végre az elmúlt fél év során a TV2 Csoport. A döntés okáról és a stratégiai célokról Fischer Gábor, a társaság kábelcsatorna programigazgatója nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak.

HarsanyiG1Versenyről, portfólió-építésről, a márka erejéről és a nemlineáris tévézés esélyeiről nyilatkozott lapunknak Harsányi Gábor, a Viacom International Media Networks kelet-közép-európai és izraeli regionális alelnöke.

Alkalmazkodás a változó piaci környezethez

Csoport1B„Csak a változás örök” – idézhetnénk a két és félezer éves bölcsességet akár a mai médiaviszonyokra is. Fizetőssé válik a két országos kereskedelmi televízió, ráadásul egyikük kilenc új csatornát indít. Az emberek pedig immár nemcsak műsorok, hanem platformok és készülékek között is válogatnak, szabadulni akartnak a műsorújságokban közölt időbeosztástól. Hogyan befolyásolja mindez hazai piacot? Milyen kihívások várnak a szereplőkre? Hogyan működhetnek együtt a médiavállalatok és a műsorterjesztők? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a Média-Kábel-Műhold kerekasztal-beszélgetésén a médiaszolgáltatók szakembereivel.