sp610 boy1000x100 hungarian 

Rossiter1A Sony Pictures Television Networks megegyezett a Modern Times Grouppal a magyarországi VIASAT3 és VIASAT6 kereskedelmi csatornák, illetve a Viasat Play catch-up szolgáltatás megvásárlásáról. A fúzióban rejlő lehetőségekről és médiapiac trendjeiről nyilatkozott lapunknak John Rossiter, a jelenleg az AXN, AXN White és AXN Black lineáris csatornákat, valamint az AXN Now és AXN Player digitális szolgáltatásokat működtető SPT Networks közép-európai régiójának ügyvezető igazgatója.

2012 végén még arról számolt be nekünk, hogy az AXN önállósítja magát és elkezdi saját útját járni. 2015 elején pedig – a Viasat-csatornák megvásárlásával – pedig szinte már „médiabirodalom” építésébe vág. Ez a fejlődési ív jelképezné az SPT Networks stratégiáját?

Két és fél éve még csak a szervezeti kereteit teremtettük meg az SPTN közép-európai terjeszkedésének. Megerősítettük a jelenlétünket, és a budapesti központ mellett saját irodákat nyitottunk Lengyelországban, Romániában, a Cseh Köztársaságban és Horvátországban is. Saját kézbe vettük a helyi marketingkommunikációs és disztribúciós funkciókat, s mindennek eredményei már hónapokon belül megmutatkoztak. A terjeszkedési stratégiánk célja, hogy szorosabbra fűzzük kapcsolatunkat kábelszolgáltató partnereinkkel és a nézőinkhez is közelebb kerüljünk, jobban megismerjük igényeiket. Hiszünk a növekedésben, abban, hogy portfóliónkat bővíteni tudjuk, mind a csatornák számában, mind a különböző platformokon való megjelenésükben...

Mennyire építenek a Viasat értékeire a jövőben, illetve miben várható változás?

Az SPT továbbra is a megszokott minőségű műsorokat szolgáltatja a VIASAT3 és VIASAT6 csatornákon, sőt a jövőben ez kiegészülhet a Sony kínálatában megtalálható sikerfilmekkel és sorozatokkal. A jövőben fel fogjuk mérni egy esetleges arculatváltás lehetőségét is, de nem tervezünk azonnali változásokat...

A Nielsen adatai szerint 101 magyar nyelvű csatornából 81-nek 1 százalék alatti a részesedése. Ön mit szeretne jobban: egyetlen jó csatornát 5 százalékos közönségaránnyal, vagy inkább öt kis tévét, egyenként 1-1 százalékkal?

A kérdés merőben elméleti, hiszen abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nem kell választanunk. A mostani felvásárlással pedig tisztán matematikai alapon is tovább erősödik a portfóliónk, amelynek összesített közönségarányra 6,4 százalékra emelkedik a kereskedelmileg fontos 18-49 éves célcsoportban Magyarországon, s ezzel a hazai piac negyedik legnagyobb többcsatornás szereplője lesz...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. márciusi számában olvasható.)