BodocsiErika2A fogyasztói szokások átalakulását és a szolgáltatói igények változásait követve a Viacom a hagyományos lineáris televíziós tartalomszolgáltatás mellett egyre nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az új típusú, on-demand, mobil és OTT platformok közötti tartalommenedzselésre. Az okokról, a lehetőségekről és a partneri együttműködésről Bodócsi Erika a Viacom International Media Networks közép-kelet-európai tartalomértékesítési és tartalommenedzsment vezetője nyilatkozott lapunknak.

Noha a felmérések szerint 99 százalékban még mindig a lineáris tévéadásokat nézzük, szakmai párbeszédekben egyre gyakrabban kerülnek szóba az új digitális vagy interaktív megoldások. Vajon miért?

Ha egy médiavállalkozás hosszú távon a piacon szeretne maradni, akkor folyamatosan figyelnie kell az igények, szokások változását, a műszaki lehetőségek fejlődését, hogy időben reagálni tudjon azokra. Napjainkban két fő jelenség figyelhető meg, egyrészt a különböző generációk eltérő lineáris tévézési szokásaiban, másrészt a tartalomfogyasztás módjában...

Hogyan reagálhat erre egy médiavállalat?

Erre minden médiaszolgáltatónak fel kell készülnie, rendelkeznie kell a különböző platformokra érvényes terjesztési jogokkal, illetve természetesen érdemes olyan műszaki megoldásokat, alkalmazásokat kifejlesztenie, amelyeken keresztül a saját digitális tartalmait egyedi módon képes megjeleníteni.

A Viacomnál ugyanakkor mi nem azt keressük, hogy miként tudnánk közvetlenül elérni az előfizetőket. Stratégiánk inkább arra épül, hogy a műsorterjesztőkkel partnerségben kínáljunk különböző digitális megoldásokat, formációkat, modelleket, és hasznosítsuk értékes tartalmaink jogait. Ezek segítségével nemcsak tradicionális, hanem immár speciális tartalmaink is eljuthatnak az előfizetőkhöz.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. áprilisi számában olvasható.)