Szabo A RTL2Tavaly október 1-től Digitális és fejlesztési igazgatósággal bővítette szervezetét az RTL. Célja, hogy a médiavállalkozásnak egységes digitális stratégiája alakuljon ki, illetve valamennyi digitális tevékenységét és kezdeményezését összehangolja. A részletekről Szabó András, az igazgatóság vezetője nyilatkozott lapunknak.

Milyen piaci jelenségek vagy üzleti célok motiválták a médiatársaságot arra, hogy digitális fronton is erősítsen?

A digitális technika már régóta jelen van a média világában, akár a műsorok gyártására, akár azok terjesztésére gondolunk. Az utóbbi időben azonban a digitalizáció jelentése kibővült, jelentősége megnőtt, hiszen nem csupán a folyamatok technikai megoldásáról van szó, hanem arról, hogy mindezek a médiatartalmak fogyasztásának egészen új lehetőségeit hozták magukkal. Lassan a „tévétársaság” hagyományos fogalma is átalakul, hiszen a médiavállalkozások a lineáris csatornák mellett sok más módon és platformon is igyekeznek közelebb kerülni közönségükhöz. Vagy – éppen az átalakuló fogyasztói szokások miatt – a hagyományos tévéképernyőtől eltávolodó nézőket megtartani, visszacsalogatni. Erre leginkább az új típusú képernyők – számítógép, okostelefon, táblagép – kínálnak lehetőséget.

Mire készül az RTL Magyarország a digitális projekt keretében?

Az RTL digitális stratégiáját három pillérre alapozva építjük. Az első a saját, online jelenlétünk, a második az online tartalmi vertikumok kiépítése, a harmadik pedig az RTLMost videó-szolgáltatásunk továbbfejlesztése...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. áprilisi számában olvasható.)