Temesvari Marietta3Nemrégiben újramárkázta AXN csatornacsaládját, és a tavaly felvásárolt Viasat adók kínálatát is frissíti az SPT Networks. A formai és tartalmi megújulás részletei mellett a filmvilág és a saját gyártás kulisszatitkairól is vall a Média-Kábel-Műhold olvasóinak Temesvári Marietta, a médiatársaság közép-európai régiójának programigazgatója.

Globálisan milyen folyamatok jellemzik a médiafogyasztást?

A hagyományos televízió dominanciája még mindig nagyon erős, de a fejlettebb piacokon – mint például az Egyesült Államokban, a skandináv országokban vagy Angliában – megfigyelhető, hogy egyre nagyobb szerepe van a késleltetett műsorfogyasztásnak, és fokozatosan nő a VoD forgalma is. Ezeken a piacokon a nemlineáris tévézés már megjelenik a nézettségi adatokban is. Sőt, egyes amerikai csatornák már átálltak arra, hogy együtt kezelik a live + event, azaz a lineárisan és utólag megtekintett műsorok adatait, és a reklámértékesítésnél is ezt veszik alapul...

Mi az SPT Networks célja, szándéka a nemlineáris platformjain?

Az AXN Player és a Viasat Play leginkább promóciós eszközként és catch-up szolgáltatásként működnek. Emellett persze vannak olyan tartalmaink, amelyek csak ezeken az online felületeken érhetőek el. Terjesztő partnereinkkel nyújtott SVoD szolgáltatásunk, az AXN Now a 2013-as elindulása óta folyamatosan fejlődik, és még rengeteg potenciál rejlik benne...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. áprilisi számában olvasható.)