FischerG webA hazai televíziózás történetének talán legnagyobb portfólió-bővítését hajtotta végre az elmúlt fél év során a TV2 Csoport. A döntés okáról és a stratégiai célokról Fischer Gábor, a társaság kábelcsatorna programigazgatója nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak.

Mi motiválta a médiavállalatot, amikor ilyen léptékű fejlesztésre szánták el magukat?

A TV2 Csoport az elmúlt években hátrányba került fő versenytársával szemben, mivel kevesebb kábelcsatornánk volt és azok is később indultak, szűkebb tematikával. A tulajdonosváltást követően az új menedzsment azt a célt tűzte ki, hogy piacvezetővé váljunk, ez pedig ma erős és sikeres kábelcsatornák nélkül elképzelhetetlen...

Milyen szempontok befolyásolták a csatornák számát és tematikájuk kiválasztását?

Stratégiánk megalapozásaként nagyon részletes piacelemzést végeztünk. Megvizsgáltuk, hol vannak a piaci rések, végignéztük, hogy melyek azok a csatornák, amelyek egyedül, versenytársak nélkül meghatározó közönségarányt érnek el a piacon. Hasonlóképpen megvizsgáltuk, hogy melyek a legvonzóbb tematikák, amelyeket érdemes felvenni a portfóliónkba, még akkor is, ha tudjuk, hogy már ma is erős benne a verseny. Mindezek alapján összeállítottunk egy ambiciózus kábelstratégiát, és ezt hajtjuk végre lépésről lépésre...

Az erős versenyben mivel tud kitűnni egy új csatorna?

Nagyon fontos a jó üzleti stratégia, és fontos meglátni mindennek az emberi oldalát. Mi úgy tekintünk a televízióra, hogy sokaknak ez az egyedüli szórakozási lehetősége. Épp ezért nem egyszerűen idősávokat töltünk meg tartalommal, hanem nézői igényeket elégítünk ki. Minden csatornánkra úgy tekintünk, mintha egy nagy televízió lenne, színvonalas programkínálattal, így ezek a saját tematikájukban a legerősebbé válhatnak. Egyenkénti közönségarányukkal pedig jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a TV2 Csoport a legerősebb portfólióvá váljon a jövőben...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. novemberi számában olvasható.)