1000x100 piacvezeto statikus v2

Üzlet, szórakozás és hatalom

Kerek évfordulóhoz érkezett a televíziózás ünnepe idén. Húsz évvel ezelőtt, 1996. november 21-én döntött úgy az ENSZ, hogy a Nemzetközi Sajtószabadság Világnapja (1991), a Távközlés Világnapja (1968), és a Fejlődés Információs Világnapja (1972) után még egy információs médiumot nevez ki, megalapítva így a Televíziózás Világnapját.

Érdekességként megjegyzendő, hogy a bevezetőben említett döntés nem volt teljesen egybehangzó, ugyanis néhányan méltatlannak találták a kezdeményezést, mondván: „a televízió csak egy eszköze az információáramlásnak, és ráadásul egy olyan információs közeg, amelyhez a világ népességének jelentős többségének nincs hozzáférése... Így hát akár a gazdag emberek napjaként is tekinthetnének rá. Úgy gondoljuk, hogy vannak fontosabb médiumok is, mint például a rádió, és véleményünk szerint ezek szerepét kellene hangsúlyozni...” (Erre egyébként 2011-ben került sor, amikor is az UNESCO kinevezte február 13-át a Rádió Világnapjának.) Bármelyik médiumról is van szó, egy biztos, az információ hatalom, márpedig a televízió az egyik legfontosabb információs eszköz, ergó a tévé hatalom.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. július-augusztusi számában olvasható.)