Rossiter kicsiAz élénkülő piaci versenyről, a nézői szokások átalakulásáról, a saját tartalomgyártás szerepéről, a nemlineáris tévézési modellek esélyeiről és a partnerkapcsolatok fontosságáról nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak John Rossiter, az SPT Networks közép-európai régiójáért felelős ügyvezető igazgató.

 Két évvel ezelőtti beszélgetésünkkor Ön azt mondta, hogy az SPTN a hazai piac negyedik legnagyobb szereplője kíván lenni. Ma hol tart a médiavállalat a versenyben?

Az elmúlt két évben a magyar piacon is nagyon sok mindent változott, több csatorna megszűnt, sok új belépőt ismertünk meg, számos VOD szolgáltatás is elérhetővé vált és gyakorlatilag egy év alatt megduplázódott a hazai saját gyártású produkciók száma. Ha a jelenleg mért lineáris csatornáink (VIASAT3, VIASAT6, AXN) együttes közönségarányát nézzük, a 2016-os 6 százalék körüli átlagunkkal valóban a negyedik helyért versengünk, fej-fej mellett közvetlen versenytársunkkal a kereskedelmi csatornacsaládok között.

A verseny azonban nemcsak ezen a téren zajlik, a fogyasztási szokások változása miatt a médiapiac globális átalakuláson megy keresztül. Egy vezető médiavállalat már nem támaszkodhat egyetlen üzletágra – mint a lineáris műsorszolgáltatás –, elengedhetetlen az állandó jelenlét a non-lineáris platformokon, és a saját gyártású tartalmak készítése is...

Melyikre büszkébb: az SPTN mind többcsatornás médiavállalat 6 százalékos eredményére, vagy egy-egy, az adott tematikában jól teljesítő csatornára?

Globális tartalomszolgáltató- és gyártó vállalatként működünk, a lineáris csatornák esetében is portfólió-szinten gondolkodunk, hiszünk abban, hogy adóink együttesen nyújtják a lehető legtöbbet nézőinknek és üzleti partnereinknek. Ha csak a magyar piacot nézzük, ma már nincsenek egymástól független (stand-alone) tévéadók, és egyre kevesebb az egycsatornás játékos, minden cégcsoport igyekszik minél szélesebb közönséget lefedni, különböző zsánerű adókkal...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. áprilisi számában olvasható.)