1000x100 piacvezeto statikus v2

Hatékonyságkutatás az Atmediánál

Tévénézőként általában utáljuk a reklámokat, de létezésüket – létjogosultságukat – tudomásul vesszük, sőt ha nem is valljuk be, de vásárláskor gyakran befolyásolják döntéseinket. És a hirdető cégek számára ez a legfontosabb. De vajon hol, hogyan, mennyi érdemes hirdetni? Az Atmedia kutatása számszerűen is bebizonyította azt, ami korábban „csak” nyilvánvaló volt: a tévéreklámok a leghatékonyabbak.

Az Atmedia a korábbiaknál sokkal nagyobb volumenű piaci elemzést készített, amely valós képet ad arról, hogy miként hatnak a televíziós hirdetések a mindennapi vásárlásra – vagy a hirdetők szempontjából az értékesítésre. A társaság célja az volt, hogy kimutassák, milyen különbségek vannak a reklámok és az értékesítés egyéb promóciós eszközei, valamint más médiafelületek hatékonyságában. A projektben a GfK volt az Atmedia szakmai partnere.

A vizsgálat eredményei számszerűen is kimutatták, hogy az FMCG piacon a hirdetéssel nem támogatott márkák idővel erodálódnak, ezzel szemben a reklámköltések emelése növeli a márkák penetrációját. A kutatás egyértelműen bebizonyította, hogy a televíziós hirdetés nagyobb mértékben tudja növelni a penetrációt, mint bármely más médiatípus, ezért nemcsak a nagy brandek, hanem a kisebb márkák esetében is érdemes kihasználni a televíziós reklám kedvező hatásait. Ez a hatás olyan nagymértékű, hogy azzal csak szignifikáns ár-promóció képes felvenni a versenyt. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a tévéhirdetések fogyasztásra gyakorolt hatása reklám nélkül csak az adott termék árának jelentős – 15-25 százalékos – csökkentésével lenne elérhető...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. márciusi számában olvasható.)