Space boy1000x100 hungarian

Enyedi Andras webA stratégiai gondolkodás, a branderősítő tartalomgyártás, a folyamatos innováció fontosságáról, az értékteremtő és bevételnövelő megoldások kifejlesztésének szükségességéről, a műsorterjesztőkkel való együttműködés lehetőségeiről nyilatkozott lapunknak Enyedi András, az IKO Kábeltelevízió Kft. ügyvezetője.

Az IKO neve a múltban eléggé szorosan összefonódott az RTL-lel. Mi csábította át Önöket a legfőbb konkurenshez?

Gyakran szembesülök a mai napig azzal, hogy a szakmában dolgozó kollégák úgy gondolják, mi ’csak’ csatornák értékesítésével, képviseletével foglalkozunk. Az IKO Kábeltévé ennél sokkal több, tevékenységünk komplex megoldásokat kínál. Ez egy olyan önálló vállalkozás, amelynek fő profilja médiatermékek fejlesztése, bevezetése, amely területen komoly eredményeket mutattunk fel az elmúlt több mint 10 év során. Az elért sikerek és a megszerzett tapasztalatok alapján kaptuk a felkérést a TV2 Csoport új tulajdonosától. A feladat egy közös hosszú távú stratégia kialakítása volt, amelynek középpontjában egy versenyképes csatorna-portfólió állt. Ki kellett találnunk, hogy milyen tematikákban, milyen csatornákat építsünk, mitől lesz majd ez más, mint a többi, azokat milyen elvek mentén, milyen platformokon értékesítsük.

Látva az eredményeket, több mint egy év után elmondhatom, hogy a feladatot sikerrel teljesítettük. Ennyi új csatornát bevezetni ilyen rövid idő alatt, példa nélküli Magyarországon, de talán Európában sem volt hasonló.

A kisebb kábelszolgáltatók változatlanul nehezményezik, hogy ők miért fizetnek többet a csatornákért, mint a nagyok…

Nem fizetnek többet, és a TV2 mint JBE (jelentős befolyásoló erővel bíró) médiaszolgáltató nem is tehet, így nem is tesz ilyen jellegű különbséget. Ugyanakkor a médiapiacon általánosságban – mint a kereskedelem minden más területén – megszokott és elfogadott gyakorlat például a mennyiségi kedvezmény. Nem mindegy, hogy a nagykereskedőtől egy bizonyos termékből pár darabot veszek, vagy két raklappal. Mi arra törekszünk, hogy kiszámítható, átlátható és arányos árazási struktúrát alkalmazzunk, amit aztán egységesen használunk. Ez részünkről tisztességgel vállalható, egyébként pedig következetes és fair.

Van-e ötelete a médiatorta méretének növelésére?

Meggyőződésem és évek óta hangsúlyozom, hogy nekünk, médiaszolgáltatóknak a műsorterjesztőkkel – természetesen a jogszabályi keretek között – együtt kell kitalálnunk, kialakítanunk azt az üzleti modellt, amivel a torta növelhető, a kínálat színesebbé tehető, és a fogyasztó is jól jár vele. Ki-ki próbálkozhat külön, de a piac jövőjét tekintve így nehéz eredményt elérni.

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. novemberi számában olvasható.)