Napjaink legnépszerűbb televíziós műsorai a mindennapi élettel, a hétköznapok világával, a „valósággal” foglalkoznak. Miért válhat egyre vonzóbbá ez a téma? Milyen televíziós műfajok elégítik ki a közönség valósággal kapcsolatos kíváncsiságát? Hogyan segítheti a hétköznapi valóság megismerése a média- és piackutatást? Az alábbi írás ezekre a kérdésekre keresi a választ.

Noha a kutatások szerint a magyarországi nézők többsége még mindig a hátradőlős tévénézés híve, vagyis szívesen választ a csatornákon éppen látható műsorok közül, ez korántsem jelenti azt, hogy előtte, utána és akár közben ne csinálna semmit. Elsősorban a nagy formátumú, hazai gyártású produkciókhoz a készítők egyre több olyan lehetőséget biztosítanak, amelyekkel aktivitásra buzdítják a rajongókat. Egy-egy élő műsor tömegeket mozgat meg, és heteken keresztül szolgál beszédtémául a közösségi oldalakon.

DirkGerkens1BA médiapiac sajátos hazai szabályozásáról, az műsorszolgáltatók és terjesztők viszonyáról, az országos és a kábelcsatornák fejlődéséről, a médiavállalkozások jövőbeni kilátásairól fejti ki véleményét Dirk Gerkens, a magyar RTL Csoport vezérigazgatója.

Fenyves25A véletlen sodorta erre a pályára, neve mára mégis fogalommá vált a szakmában, személyisége egybefonódik a hazai kábeltelevíziózás fejlődésével. Fenyves Tamás, az egykori televíziós producer negyedszázados emlékeiről mesél.

November 5-én mutatkozott be az AMC csatorna Magyarországon, és már az indulás napjától több mint másfélmillió háztartásba jut el.

KoltaiPeter3BAz aktuális témák – mint a reklámadó és a terjesztési díj – mellett a digitális megoldások térhódításáról, a nézői szokások átalakulásáról és a terjesztői partnerkapcsolatok fontosságáról fejti ki véleményét olvasóinknak Koltai Péter, a TV2 Csoport üzletfejlesztési igazgatója.