Noha a kutatások szerint a magyarországi nézők többsége még mindig a hátradőlős tévénézés híve, vagyis szívesen választ a csatornákon éppen látható műsorok közül, ez korántsem jelenti azt, hogy előtte, utána és akár közben ne csinálna semmit. Elsősorban a nagy formátumú, hazai gyártású produkciókhoz a készítők egyre több olyan lehetőséget biztosítanak, amelyekkel aktivitásra buzdítják a rajongókat. Egy-egy élő műsor tömegeket mozgat meg, és heteken keresztül szolgál beszédtémául a közösségi oldalakon.

DirkGerkens1BA médiapiac sajátos hazai szabályozásáról, az műsorszolgáltatók és terjesztők viszonyáról, az országos és a kábelcsatornák fejlődéséről, a médiavállalkozások jövőbeni kilátásairól fejti ki véleményét Dirk Gerkens, a magyar RTL Csoport vezérigazgatója.

Fenyves25A véletlen sodorta erre a pályára, neve mára mégis fogalommá vált a szakmában, személyisége egybefonódik a hazai kábeltelevíziózás fejlődésével. Fenyves Tamás, az egykori televíziós producer negyedszázados emlékeiről mesél.

November 5-én mutatkozott be az AMC csatorna Magyarországon, és már az indulás napjától több mint másfélmillió háztartásba jut el.

KoltaiPeter3BAz aktuális témák – mint a reklámadó és a terjesztési díj – mellett a digitális megoldások térhódításáról, a nézői szokások átalakulásáról és a terjesztői partnerkapcsolatok fontosságáról fejti ki véleményét olvasóinknak Koltai Péter, a TV2 Csoport üzletfejlesztési igazgatója.

Vetélkedők, tehetségkutatók, realityk vagy akár filmsorozatok között is gyakran találkozunk a külföldi csatornákról már ismerős ötleteken alapuló műsorokkal. Összeállításunkban annak jártunk utána, hogy a hazai televíziók kínálatában milyen szerepet játszanak a formátumok.