KoltaiPeter3BAz aktuális témák – mint a reklámadó és a terjesztési díj – mellett a digitális megoldások térhódításáról, a nézői szokások átalakulásáról és a terjesztői partnerkapcsolatok fontosságáról fejti ki véleményét olvasóinknak Koltai Péter, a TV2 Csoport üzletfejlesztési igazgatója.

Vetélkedők, tehetségkutatók, realityk vagy akár filmsorozatok között is gyakran találkozunk a külföldi csatornákról már ismerős ötleteken alapuló műsorokkal. Összeállításunkban annak jártunk utána, hogy a hazai televíziók kínálatában milyen szerepet játszanak a formátumok.

Jóváhagyta az Országgyűlés a reklámadóról szóló törvényt, amelyet Áder János köztársasági elnök június 17-én írt alá. A törvény, amely már 2014-re is megállapít adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba, vagyis július 18-án.

Csop6A válság visszavetette, a digitális földfelszíni átállás viszont lendületet adott és adhat a továbbiakban is a helyi gyártásnak a magyarországi csatornáknál. Noha különböző a méretük, a helyzetük, a profiljuk, a büdzséjük, abban valamennyien egyetértenek, hogy a magyar nézőket elsősorban hazai tartalommal lehet a képernyő elé ültetni. Öt műsorszolgáltatót kérdeztünk a saját gyártással kapcsolatos stratégiájukról, terveikről.

Bartosz2Magyarország harmadik legnagyobb televíziós portfóliójává kíván előlépni a Viacom, hangzott el év elején, a Paramount csatorna hazai startjánál. Hogyan lehet ezt elérni, egyáltalán, milyen stratégiával maradhat talpon bármilyen csatorna az erősödő médiapiaci versenyben? E kérdésekről fejti ki véleményét lapunk ovasóinak Bartosz Witak, a Viacom International Media Networks (VIMN) Kelet-Európáért és Izraelért felelő ügyvezető igazgatója.

A televíziós reklámpiacról évek óta szinte csak hanyatlásról hallunk híreket, és már az is pozitívumnak számít, ha „a visszaesés üteme lassul”. Ezúttal – KantaMedia jóvoltából – ismét emelkedő trendekről számolhatunk be. Különösen az értékesített reklámidőket tekintve.