Jóváhagyta az Országgyűlés a reklámadóról szóló törvényt, amelyet Áder János köztársasági elnök június 17-én írt alá. A törvény, amely már 2014-re is megállapít adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba, vagyis július 18-án.

Csop6A válság visszavetette, a digitális földfelszíni átállás viszont lendületet adott és adhat a továbbiakban is a helyi gyártásnak a magyarországi csatornáknál. Noha különböző a méretük, a helyzetük, a profiljuk, a büdzséjük, abban valamennyien egyetértenek, hogy a magyar nézőket elsősorban hazai tartalommal lehet a képernyő elé ültetni. Öt műsorszolgáltatót kérdeztünk a saját gyártással kapcsolatos stratégiájukról, terveikről.

Bartosz2Magyarország harmadik legnagyobb televíziós portfóliójává kíván előlépni a Viacom, hangzott el év elején, a Paramount csatorna hazai startjánál. Hogyan lehet ezt elérni, egyáltalán, milyen stratégiával maradhat talpon bármilyen csatorna az erősödő médiapiaci versenyben? E kérdésekről fejti ki véleményét lapunk ovasóinak Bartosz Witak, a Viacom International Media Networks (VIMN) Kelet-Európáért és Izraelért felelő ügyvezető igazgatója.

A televíziós reklámpiacról évek óta szinte csak hanyatlásról hallunk híreket, és már az is pozitívumnak számít, ha „a visszaesés üteme lassul”. Ezúttal – KantaMedia jóvoltából – ismét emelkedő trendekről számolhatunk be. Különösen az értékesített reklámidőket tekintve.

2013-ban folytatódott a negatív trend a televíziós reklámpiacon. A visszaesés hat százalék volt az előző évhez képest, a teljes televíziós reklámtorta így 45,6 milliárd forintra zsugorodott – derült ki az Ernst & Young és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből.

Mára elcsendesedtek azok a viták, amelyek a körzeti közösségi tévék körül alakultak ki az új médiatörvény hatályba lépése után. A kötelező továbbítás előírása már a kezdetektől aggasztotta a kábelszakmát, a szolgáltatók egy jelentős része ugyanis már korábban is helyszűkével küzdött az analóg hálózatain. A médiahatóságot és magukat a műsorszolgáltatókat kérdeztük arról, hogyan vált be ez a státusz a hazai médiapiacon.