LaczkoEKatalizátora lehet a médiapiaci folyamatoknak a digitális átállás, és azzá válhatnak a piaci szereplők is. Műsordíjról, nézői igényekről, versenyeszközökről és az új fogyasztói szokásokról vall olvasóinknak Laczkó Endre, a TV2 kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatója.

A tévé dominanciája egyre inkább csökken, szerepét az internet veszi át. A gyerekek jelentős része már saját eszközökkel rendelkezik, a szülői kontroll ennek ellenére minimális. Egyebek között ezek voltak a legfontosabb megállapításai a VII. Nemzetközi Médiakonferenciának.

Interaktív szolgáltatások, többképernyős médiafogyasztás, internetes televízió – néhány téma az idei Kábelkonferencia fórumai közül.

A kutatók számára is divatos téma a közösségi média, számos tanulmány vizsgálja az emberek az irányú motivációit. Ugyanakkor ezekből keveset tudhatunk meg arról, hogy a miként befolyásolja a közösségi média a tévézési szokásainkat. Ennek feltárására vállalkozott a Viacom International Media Networks (VIMN) kutatása.

Nem csak a terjesztői oldalon tapasztalhatunk a korábbinál is látványosabb konszolidációt, a közeljövőben műsorszolgáltatásban is csökkeni fog a szereplők száma és ezzel együtt a csatornaválaszték is. Ezt a folyamatot csak felerősíti a két országos kereskedelmi csatorna tervezett fizetőssé tétele – prognosztizálják a szakma képviselői. Jelenleg azonban még hatalmas a kínálat a magyarországi kábeltévés piacon, hogy ez jó-e vagy sem, arról megoszlanak a vélemények. Mint ahogy arról is, van-e létjogosultsága a tematikus kiscsomagoknak és mennyi ismétlésnek van helye a képernyőn. A kábelhálózatokon látható tartalomkínálatról fejtették ki véleményüket a Média Kábel Műhold júniusi kerekasztal-beszélgetésén a műsorszolgáltatók terjesztési vezetői és a továbbítók.

KalomistaAz egységes közmédia-rendszer kialakulásával létrejött Magyarország legnagyobb audiovizuális közgyűjteménye. Ennek hasznosítási lehetőségeiről nyilatkozott lapunknak Kálomista Zsuzsanna, az MTVA Archívum és Tartalomértékesítési Igazgatóságának igazgatója.