Mára elcsendesedtek azok a viták, amelyek a körzeti közösségi tévék körül alakultak ki az új médiatörvény hatályba lépése után. A kötelező továbbítás előírása már a kezdetektől aggasztotta a kábelszakmát, a szolgáltatók egy jelentős része ugyanis már korábban is helyszűkével küzdött az analóg hálózatain. A médiahatóságot és magukat a műsorszolgáltatókat kérdeztük arról, hogyan vált be ez a státusz a hazai médiapiacon.

Kiszélesíti a fő kereskedelmi célcsoport korhatárát a TV2: 2014. január 1-től a társadalmi és demográfiai folyamatokat követve a 18-49 helyett a 18-59 éves korosztályt veszi alapul reklám-árképzésében. A csatorna paradigmaváltási kezdeményezése egyelőre nem talált követőkre…

PapGitka2Az analóg lekapcsolás utáni új médiapiacról, az RTL Klub fizetőssé válásáról, a kábeles partnerkapcsolatok fontosságról, a saját gyártású tartalmak szerepéről, a csatornaportfólió erejéről és a nemlineáris megoldások jövőjéről fejti ki véleményét Pap Gitka, az RTL Csoport kábelcsatorna-portfóliójának igazgatója.

Az új videófogyasztási szokások áttekintése nem lenne teljes, ha nem számolnánk be korunk egyik olyan jellemzőjéről, ami a hagyományos tévéktől indult el, és a szakirodalom idén nyártól csak a TV harmadik aranykora néven emlegeti.

LaczkoEKatalizátora lehet a médiapiaci folyamatoknak a digitális átállás, és azzá válhatnak a piaci szereplők is. Műsordíjról, nézői igényekről, versenyeszközökről és az új fogyasztói szokásokról vall olvasóinknak Laczkó Endre, a TV2 kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatója.

A tévé dominanciája egyre inkább csökken, szerepét az internet veszi át. A gyerekek jelentős része már saját eszközökkel rendelkezik, a szülői kontroll ennek ellenére minimális. Egyebek között ezek voltak a legfontosabb megállapításai a VII. Nemzetközi Médiakonferenciának.