A kutatók számára is divatos téma a közösségi média, számos tanulmány vizsgálja az emberek az irányú motivációit. Ugyanakkor ezekből keveset tudhatunk meg arról, hogy a miként befolyásolja a közösségi média a tévézési szokásainkat. Ennek feltárására vállalkozott a Viacom International Media Networks (VIMN) kutatása.

Nem csak a terjesztői oldalon tapasztalhatunk a korábbinál is látványosabb konszolidációt, a közeljövőben műsorszolgáltatásban is csökkeni fog a szereplők száma és ezzel együtt a csatornaválaszték is. Ezt a folyamatot csak felerősíti a két országos kereskedelmi csatorna tervezett fizetőssé tétele – prognosztizálják a szakma képviselői. Jelenleg azonban még hatalmas a kínálat a magyarországi kábeltévés piacon, hogy ez jó-e vagy sem, arról megoszlanak a vélemények. Mint ahogy arról is, van-e létjogosultsága a tematikus kiscsomagoknak és mennyi ismétlésnek van helye a képernyőn. A kábelhálózatokon látható tartalomkínálatról fejtették ki véleményüket a Média Kábel Műhold júniusi kerekasztal-beszélgetésén a műsorszolgáltatók terjesztési vezetői és a továbbítók.

KalomistaAz egységes közmédia-rendszer kialakulásával létrejött Magyarország legnagyobb audiovizuális közgyűjteménye. Ennek hasznosítási lehetőségeiről nyilatkozott lapunknak Kálomista Zsuzsanna, az MTVA Archívum és Tartalomértékesítési Igazgatóságának igazgatója.

CN 003 2Június 1-jén elindult az immáron hagyományosnak nevezhető online futballverseny, a Cartoon Network Fociakadémia. A versenyre jelentkező ifjú európai focisták legjobbjai idén is meghívást kapnak egy nyári, angliai futballedzésre, amelyet Lukas Podolski, az Arsenal csatára tart személyesen.

Lukacs4Vidus3Milyen tényezők befolyásolhatják a reklámpiac alakulását a következő években? Mikorra várható az online média előretörése Magyarországon? Miért kevésbé népszerűek a kábeles csatornák a hirdetők körében? Az adatokat Vidus Gabriellával, az R-Time, valamint Lukács Csabával, az Atmedia ügyvezető igazgatójával elemeztük.

HeyelmannA gyermekcsatornák versenyéről, az animációs műfaj fejlődéséről és közönségcsalogató műszaki újdonságokról nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak Hannes Heyelman, a Turner Broadcasting System Németországra, Ausztriára, Svájcra, a Benelux államokra, Közép- és Kelet-Európára, valamint Oroszországra kiterjedő régiójának alelnöke és ügyvezető igazgatója.