A médiabiznisz szereplői piacuk egyik legnagyobb veszélyeztetőjének az illegális tartalom-letöltés széles körű terjedését tartják. Ennek népszerűsége nem elsősorban az ingyenességgel magyarázható, hiszen az adathordozók árában ez részben kompenzálódik. A jelenség sokkal inkább a médiafogyasztók válasza a médiamamutok tehetetlenségére, ami miatt lineáris kínálatukat egyre inkább figyelmen kívül hagyják a nézők. Ők azt, akkor és ott szeretnének megnézni, amihez, amikor és ahol kedvük, igényük van.

A csatornaszám látványos növekedésével a műsorszolgáltatóknak Európa szerte egyre inkább arra kell törekedniük, hogy egyedi és izgalmas, a helyi nézők számára érdekes tartalmakkal kápráztassák el a televízió elé ülőket. A nagy hollywoodi produkciók, a világszerte népszerű sorozatok mellett a lokális tartalom is sokakat vonz, nem mindegy azonban, hogy mekkora kínálatból válogathatnak a csatornák. A saját gyártású produkciók mellett a különböző forrásokból támogatott helyi filmek is nagy érdeklődésre tarthatnak számot. Ezúttal két állam, Németország és Magyarország filmgyártásáról kaphatunk átfogó képet – már amennyire ezt a nyilvánosan elérhető adatok lehetővé tették.

Évkezdet a médiapiacon

A korábbi évkezdetekkel szemben az idén mintha jóval több változás történt volna a szolgáltatók csatornakiosztásában. Ami még érdekesebb, hogy a nehézségek ellenére a nézők mégis bővülő televíziós kínáltból válogathatnak.

SzaboLZsKét éve annak, hogy elindult a közszolgálati média, benne a köztévék megújítása. A műsorstruktúra átalakítása mellett számos technikai fejlesztés is hozzájárult ahhoz, hogy már egészen mást láthatunk az M1, az M2 vagy a Duna és a Duna World képernyőjén – sőt nemcsak a tévéképernyőn. A részetekről Szabó László Zsolt, az MTVA gyártási és műszaki vezérigazgató-helyettese számol be olvasóinknak.

A tévés biznisz két kulcsszava ma a „tematikus” (mint tartalom) és a „kábel” (mint platform). E kettőt ötvözi a Magyarországon 14 csatornát képviselő Tematik-Kábel Kft. Hogy miként? Elmondja Radu Morar, a cég tulajdonosa.

A két évtizedes jubileum alkalmából az európai gyerektartalom fejlődéséről és a digitális platformok növekvő szerepéről nyilatkozott lapunknak Michael Carrington, a Turner Broadcasting EMEA szintű tartalomigazgatója.