HeyelmannA gyermekcsatornák versenyéről, az animációs műfaj fejlődéséről és közönségcsalogató műszaki újdonságokról nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak Hannes Heyelman, a Turner Broadcasting System Németországra, Ausztriára, Svájcra, a Benelux államokra, Közép- és Kelet-Európára, valamint Oroszországra kiterjedő régiójának alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Saját gyártású produkciók a képernyőn

A március végi szokatlan havazás ellenére biztos, hogy idén is lesz tavasz, nyílnak majd az ibolyák – és a megjelennek a képernyőkön a csatornák új, saját gyártású tartalmai. Ezekből válogattunk egy csokorra valót.

Lekérhető médiaszolgáltatások

Hosszasan sorolhatóak azok az akadályozó tényezők, amelyek miatt még mindig mérsékelt az érdeklődés a nem lineáris tartalmak iránt, noha évek óta elérhetőek ezek a szolgáltatások a hazai piacon. Miért nem tudtak átütő sikert elérni a műsorszolgáltatók és –továbbítók Magyarországon? Hogyan jöhetnek létre olyan üzleti modellek, amelyekkel mindenki jól jár? Egyáltalán hol a helye a szolgáltatási palettán a lekérhető médiatartalmaknak? Ezeket a kérdéseket jártuk körül az érintettekkel Média Kábel Műhold februári kerekasztal-beszélgetésén.

MKMkeraka201302A beszélgetés résztvevői voltak:
Müller Mihály, az Invitel Távközlési Zrt. tartalombeszerzésért felelős vezetője; Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) elnöke; Vantsa László, a Discovery Networks CEEMEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős kereskedelmi és terjesztési igazgatója; Kitzinger Dávid, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület Hangfelvétel-engedélyezési Osztályának vezetője; Szűcs László, a UPC Magyarország kommunikációs igazgatója

A hagyományos és digitális termékkínálat ötvözete lehet a siker kulcsa. Elemzők szerint 2016-ra globális és hazai szinten is folytatódik a válságból való kilábalás.

A médiabiznisz szereplői piacuk egyik legnagyobb veszélyeztetőjének az illegális tartalom-letöltés széles körű terjedését tartják. Ennek népszerűsége nem elsősorban az ingyenességgel magyarázható, hiszen az adathordozók árában ez részben kompenzálódik. A jelenség sokkal inkább a médiafogyasztók válasza a médiamamutok tehetetlenségére, ami miatt lineáris kínálatukat egyre inkább figyelmen kívül hagyják a nézők. Ők azt, akkor és ott szeretnének megnézni, amihez, amikor és ahol kedvük, igényük van.

A csatornaszám látványos növekedésével a műsorszolgáltatóknak Európa szerte egyre inkább arra kell törekedniük, hogy egyedi és izgalmas, a helyi nézők számára érdekes tartalmakkal kápráztassák el a televízió elé ülőket. A nagy hollywoodi produkciók, a világszerte népszerű sorozatok mellett a lokális tartalom is sokakat vonz, nem mindegy azonban, hogy mekkora kínálatból válogathatnak a csatornák. A saját gyártású produkciók mellett a különböző forrásokból támogatott helyi filmek is nagy érdeklődésre tarthatnak számot. Ezúttal két állam, Németország és Magyarország filmgyártásáról kaphatunk átfogó képet – már amennyire ezt a nyilvánosan elérhető adatok lehetővé tették.