Június 28-án elfogadta a Közszolgálati Kuratórium a Közszolgálati Kódexet, amely ugyan nem jogforrás, de annál akár kevesebb és több is lehet. A mintegy harminc szervezet bevonásával és az 1500 visszaküldött kérdőív alapján elkészült anyag egységes alapelveket fektetett le a közszolgálatban dolgozó szakemberek számára.

A többek között az MTV Networks csatornáit is üzemeltető Viacom International Media Networks (VIMN) EM régiójához tartozik Oroszország, Közép- és Kelet-Európa, Közel-Kelet, Afrika és India. Ennek a kiterjedt médiabirodalomnak az ügyvezető igazgatója és alelnöke, Bhavneet Singh nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak.

Még új műfajnak számít a webse (webserie), vagyis a kifejezetten az internetre készült sorozat Magyarországon, noha évek óta vannak kísérletek a meghonosítására. Rövid, 6-8 perces, olykor egy helyszínen játszódó, kevés szereplőt felvonultató szappanoperákról van szó, amelyek a kávészünetben akár a munkahelyen vagy ebéd közben egy gyorsétteremben is megnézhetőek.

2009-ben került az amerikai HBO 100 százalékos tulajdonába az európai HBO Central Europe, amely egy új üzletpolitika kezdetét is jelentette. Az amerikai anyacég több mint 20 éve készít saját produkciókat – elég, ha csak a Maffiózók vagy a Szex és New York sorozatokat említjük –, majd két éve nálunk és számos más európai országban is hangsúlyosabb szerepet kapott a helyi gyártás. A magyarországi alkotásokról Schulteisz Katalin produkciós vezetővel beszélgettünk az első magyarországi folytatásos HBO-sorozat, a Társas játék forgatásán.

Médiapiaci trendekről, nézői igényekről, üzleti kihívásokról, technológiai újdonságokról és a jövő esélyeiről nyilatkozott lapunknak dr. Hajós Balázs, a Chello Central Europe terjesztési és üzletfejlesztési igazgatója.

Ígéretes jel a tematikus és egyéb - nem közvetlen sugárzású - tévécsatornák számára, hogy az egyébként évek óta zsugorodó reklámpiacon ők egyre növekvő bevételt könyvelhetnek el. Még ha összegszerűen ez egyelőre nem is túl jelentős (2010-ben 14 milliárd forint), az arányok változását tekintve a tendencia egyértelmű: a hirdetők körében egyre népszerűbbek a kábelcsatornák.