1000x100 media statikus ok3

Az új média az online világ erőteljes betörését hozta az emberek életébe, a mélyreható változások pedig mára a hétköznapok elengedhetetlen kellékévé tették a technológiát. A legváltozatosabb tartalmak túllépnek a régóta kanonizált médiakereteken, és az okostelefon, számítógép, televízió és táblagép közötti határok leomlásával a szakemberek már egy platformfüggetlen piac megjelenését taglalják.

Netflix 1604Csillapodni látszanak a Netflix hazai megjelenése által keltett hullámok, egyre többen látják úgy a szakmában, hogy igazi veszélyt nem jelent az „őshonos” szolgáltakra. Maga a jelenség azonban mégis kínál számtalan tanulságot. Cikkünkben most olyan részterületekről lesz szó, amikkel a végfelhasználó közvetlenül nem is találkozik, csupán azok hatását élvezi.

Sok tévével és médiával foglalkozó cikk kezdődik azzal, hogy ez az egyik leggyorsabban fejlődő iparág, hogy minden gyorsulva változik, az internet korának szolgáltatója és fogyasztója teljesen új igényekkel áll elő, és hogy akár 5 évre visszatekintve döbbenetes változásokat nyugtázhatunk. Mi maradt akkor a régiben? – a változás maga. Hozzá kell szoknunk az állandó változáshoz; egy kicsit matematikus megfogalmazással a változás idő szerinti első vagy lassan második deriváltja lesz álladó.

Vajon milyen hatást gyakorolhat a hazai műsorterjesztő vállalkozások üzletmenetére – saját videotékás szolgáltatásaira –, illetve a hazai médiapiacra a Netflix megjelenése a magyar piacon? Erről kérdeztük meg a legnagyobb szolgáltatókat.

Január 6-án Magyarországon is elérhetővé vált a SVOD koronázatlan királyának számító Netflix streaming szolgáltatása.

YouTubeTVEgy évtized telt el azóta, hogy klasszikus amerikai startupként a You Tube videó-megosztó megalakult, majd a jelenlegi havi egymilliárd fős egyedi látogatottságával mindörökre megváltoztatta az internet, a kommunikáció, a zene és a TV jövőjét.