YouTubeTVEgy évtized telt el azóta, hogy klasszikus amerikai startupként a You Tube videó-megosztó megalakult, majd a jelenlegi havi egymilliárd fős egyedi látogatottságával mindörökre megváltoztatta az internet, a kommunikáció, a zene és a TV jövőjét.

Az internetet azért változtatta meg, mert a You Tube előtt a videó túl nagy sávszélesség elfogyasztását jelentette a kevésbé korszerű hálózatokon. A zene tekintetében elég megemlíteni, hogy a videó-megosztó ma már a világ legnagyobb zenei streaming platformjává változott, és a 16-24 éves korosztálynál elért szédületes népszerűségével a 2000-es évek MTV-jének szerepét tölti be.

Ma pedig ha valaki egy eseményről, filmről, televíziós sorozatról vagy sporteseményről szeretne információt kapni, azonnal felkeresi a You Tube-ot, ami a világ második legnagyobb keresőprogramja is egyben. Közvetlenül a televíziókat is érintő változás, hogy két évvel ezelőtt a videó-megosztót tulajdonló Google elindította a saját tartalmakat felvonultató tematikus csatornákat, és 2015 végéig valószínűleg bevezeti havi 10 dollár körüli díjjal azt az előfizetési rendszert, ami a You Tube-ot – a Netflixhez hasonlóan – videó-tárolóból a streamingelt tévékkel egy szintre helyezi...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. októberi számában olvasható.)