Az új média az online világ erőteljes betörését hozta az emberek életébe, a mélyreható változások pedig mára a hétköznapok elengedhetetlen kellékévé tették a technológiát. A legváltozatosabb tartalmak túllépnek a régóta kanonizált médiakereteken, és az okostelefon, számítógép, televízió és táblagép közötti határok leomlásával a szakemberek már egy platformfüggetlen piac megjelenését taglalják.

A tekintélyes comScore „Cross-Platform Future in Focus 2016” címet viselő átfogó jelentése az amerikai digitális médiatartalmak idei fogyasztásának elemzésével – a médiapiac fragmentálódásának emlegetése helyett – egy olyan összekapcsolt médiapiacot vázol fel, amelyben a felhasználók zökkenőmentesen szörföznek a különböző képernyők között, hogy minden eszközön megtalálják a nekik tetsző tartalmakat. A comScore vaskos anyagának a célja, hogy ebben az átalakulóban lévő környezetben a tartalomszolgáltatók könnyebben eligazodjanak az új média használati szokásainak útvesztőiben...

A tanulmány a jövő médiájának új trendjeként említi a tartalomkezelés és -kiajánlás növekvő jelentőségét. Ennek fontossága a Big Data tévés környezetben való alkalmazását is jelenti, amelyre a comScore szerint azért van szükség, mert a túlméretezett tartalomkínálat közepette potenciális nézőket szerezhetnek a tévék és az OTT-k, valamint az újságok saját tartalmaik sikeres ajánlásával.

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. októberi számában olvasható.)