A műholdas és földi sugárzás napjainkban

Amos7 webAz előfizetéses televíziózásban az elmúlt évek legjelentősebb trendje a digitalizáció: míg 2009-ben a előfizetőknek csak 40 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat, addig idén áprilisban ez az arány már 75 százalékos volt. Ami viszont szinte alig változott, az a műholdas televíziózás szerepe. Ez a platform egy évtizede – kisebb ingadozásokkal, de – stabilan őrzi 30 százalék körüli részesdését.

A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 849 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 103 ezer előfizetője volt a hónap végén – ezt mutatja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, 2017 áprilisi adatokat tartalmazó gyorsjelentése. 2009-ben az NMHH még együtt kezelte ezt a két platformot, és akkor az összesített előfizetői szám 750 ezer körüli volt, a 200 ezres növekedés tehát elég jelentősnek tűnik. Csakhogy akkor összesen 2,9 millió tévé-előfizetőt tartottak nyilván, míg ez a szám idén már megközelítette a 3,5 milliót – tehát a többi technológia még jobban erősödött. Vagyis a piac folyamatos növekedése mellett a műhold stabilizálta részarányát, ami nyolc éve még 30,2 százalék volt, és még tavaly év végén is 29,7%, idén áprilisban pedig pontosan 29 százalék.

Az NMHH jelentése szerint adatai szerint a három műholdas társaság nagyjából egyenlő arányban osztozik a piacon, a Telekom részesedése 30,1 százalék, a UPC 29,8 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb szereplő 29,3 százalékkal, míg a maradék 10,8 százalék az Antenna Hungáriáé volt április végén...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. július-augusztusi számában olvasható.)