K3 avagy a Kábelesek Konkurenciájának Koncepciója

Miközben a világ mértékadó televíziós médiacsoportjai naponta szembesülnek a Netflix által a hagyományosan birtokolt piacaikra gyakorolt hatással, nem árt megválaszolni a kérdést: milyen képet alkotott magának a Netflix a jövő tévéjéről, illetve a saját elkövetkező térnyeréséről.

Medianet1Interaktívak és hiperaktívak

Milyen jövője lehet a tévéműsorok terjesztési piacán az interaktív televíziós technikáknak? – erre a kérdésre keresték a választ a HTE MediaNet 2013 konferencia kerekasztal-beszélgetésén részt vevő szakemberek.

Bekesdsecond-screenAz új tévézési szokások egy teljesen új televíziós ökoszisztémát hívnak életre. Ennek egyik lényeges jele, hogy az új televíziós műsorfogyasztók nem érik be egy képernyővel, mint ahogy azt a régi publikum tette.

A mai nyugati világban az internet és az online videó hatására olyan új tévézési szokások kezdenek megjelenni, amelyek veszélyeztetik a hagyományos, úgynevezett „lineáris televízió” pozícióit.

A televíziózás jövőjét tekintve két, homlokegyenest ellentétes nézet áll szemben egymással – de akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy él békésen egymás mellett. Egyfelől lépten-nyomon azt halljuk, hogy a technológia fejlődésével a tévé egyre veszít népszerűségéből, és ki fog szorulni a nappaliból. Másfelől éppen a technológiai ipar rendre új fejlesztésekkel rukkol elő, amiket aztán hálásan fogad el a minőségi tévézésre fogékony néző. A jövő slágere az Ultra HD.

Csatornák az online térben