Egészen új hozzáállás kezd kibontakozni a televíziózásban – de igazából ez már nem újdonság.

A kaliforniai Dana Pointban idén februárban rendezett D:Dive Into Media konferencián Erik Huggers, az Intel Media vezérigazgatója hivatalosan is megerősítette, hogy cége olyan set-top-boxon dolgozik, amely az internetre csatlakozó televíziós készülékekre streameli a tartalmat, mégpedig a jelenlegi kábeltelevíziós STB-khez képest jóval nagyobb nézői élményt nyújtva.

Bár a lekérhető médiaszolgáltatásokkal még inkább csak kísérleteznek a csatornák, és egyelőre nem fejlesztik önálló üzletággá, ennek ellenére egyre többet foglalkoznak a kérdéssel. A Chello Central Europe elsőként Magyarországon tesztelte a régióban, hogyan fogadják a nézők a nem lineáris tartalmakat. A márciusi számunkban megjelent kerekasztal-beszélgetéshez kapcsolódva folytattuk a diskurzust a tartalomszolgáltató két szakemberével az eddigi tapasztalatokról.

A Google hosszú idő óta mindent megtesz azért, hogy végre az általa birtokolt You Tube videó-megosztó megjelenjen a hagyományos televíziós piacon. Most erre minden lehetősége meg is lesz, ugyanis február közepén aláírták a szerződést a Freesat angol kódolatlan vételű műholdas TV és a You Tube között. A Freesat TV-n megjelenő You Tube alkalmazást HTML 5-ös verzióra fejlesztették ki, ami azt jelenti, hogy optimalizálták a képminőséget és az alkalmazás interaktív jellegét.

Egyre szorosabbá válik a táblagép és a tévékészülék közötti kapcsolat.

Miért nem tudtak átütő sikert elérni a műsorszolgáltatók és –továbbítók Magyarországon? Hogyan jöhetnek létre olyan üzleti modellek, amelyekkel mindenki jól jár? Egyáltalán hol a helye a szolgáltatási palettán a lekérhető médiatartalmaknak?