Az NMHH piacfelügyeleti tevékenységének alapvető célja az előfizetők érdekeinek fokozottabb védelme. Az idei tervbe – a rendszeresen végzett feladatok mellett – már bekerült a fogyasztók jogait erősítő új NMHH-rendelet érvényesülésének ellenőrzése, valamint a hálózatsemlegesség megvalósulásának vizsgálata is. Ez utóbbihoz az európai szintű szabályozó testület (BEREC) a nyár végén iránymutatást adott ki.

Hálózatsemlegesség

Bár azt már a múlt év végén lehetett tudni, hogy a BEREC iránymutatása csak év közben jelenik meg, de a téma fontossága miatt az NMHH idei felügyeleti tervfeladatai közé emelte annak ellenőrzését, hogy a forgalomkorlátozási intézkedésekkel kapcsolatos előírásokat a szolgáltatók hogyan teljesítik...

Hibakezelés és telefonos ügyfélszolgálat

Az elmúlt évben a vizsgált 14 call center közül csak egy felelt meg teljes egészében a jogszabályi követelményeknek. Emiatt a hatóság idei felügyeleti tervében azt jelezte, hogy 2016-ban várhatóan minden elektronikus hírközlési szolgáltató által üzemeltetett call centert „átvizsgálnak”.

Hírközlő berendezések forgalmazása

Az NMHH az idén is folytatta a hírközlő berendezésekre vonatkozó követelmények betartásának vizsgálatát, külön figyelmet fordítva az interneten kínált eszközökre.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. októberi számában olvasható.)