1000x100 piacvezeto statikus v2

Üzleti modellek az új piaci környezetben

Meglepetés nélkül olvashatjuk végig az egységes digitális piacra vonatkozó, nagyon bonyolult gondolati sémákat leíró uniós jogszabály-javaslatokat, legalábbis ami az elektronikus hírközlést illeti. Nem fog lényegesen átalakulni az EU iparági politikája ezen a területen. Mégis új szabályozási környezetbe kerülnek – várhatóan egy éven belül – a telkók, a kábeltévés társaságok, az internetszolgáltatók, a ráépülő webes operátorok. Ebben a szituációban az üzleti modellek újratervezése az egyik olyan kihívás, ami fontossá válik a piaci szereplők versenyében.

Az új technológiák stratégiai fenyegetést is hoztak?

Erős trend itthon is a kábeltelevíziós és a szélessávú webes szolgáltatások stabil kereslete. A tízezres lakosságú településeken is már évek óta elérhető ajánlat féltucatnyi tévéoperátortól és még több internetszolgáltatótól...

a marketing alapötletek gyakorlati megvalósításai – mint az online piactér eszközei és szolgáltatásai – valójában mind a beszélgető kapcsolatainkról, illetve a figyelmünk felkeltéséről és lefoglalásáról szólnak. A digitalizálási sikertelenség oka gyakran ez: a piacon a vásárlók, tehát az emberek és a cégek döntenek, nem „vásárlógépek”. Az új innovatív kombinációk terjedésével nő a stratégiai bizonytalanság: hol vannak az iparág új határai, mekkora a megszólítható új ügyfélszegmens, mi számít összemérhető szolgáltatásnak?

Az új, innovatív technológiák az elektronikus hírközlésben is „építő rombolást” hoznak, és a külső gazdasági mellékhatások szintén erőteljesek. Nem csoda, hogy mostanra a telkóknál az egyik leggyakrabban említett jelenség az üzemi eredmény csökkenése és az árbevétel növekedési ütemének lassulása lett...

Bárányné dr. Sülle Gabriella
távközlési szakértő

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2017. májusi számában olvasható.)