1000x100 piacvezeto statikus ok2

Baittrok2Mobilizálódunk és okosodunk. Az egykori rádiótelefonok piacán már jó ideje előállt az a fura helyzet, hogy a penetráció meghaladta a 100 százalékot, vagy szakszerűbben fogalmazva – az NMHH legfrissebb adatai szerint – 100 főre már 117 SIM-kártya jut. De a különböző technikai platformok között elmosódnak a határok. Esténként változatlanul megpihenünk otthon, s leülünk a képernyő elé. De lehet, hogy immár okostelefonon böngésszük a világhálót. Esetleg fix, kábeles csatlakozással, de házi wifi-hálózaton… Mint annyi minden másban, e téren sem vagyunk egyformák. A gemiusPrism adatai alapján készített több országra kiterjedő elemzés és a gemiusMobileTracking nagymintás online reprezentatív kutatása, használati szokásaik alapján hat szegmensbe sorolja az okostelefonok gazdáit. A részletekről Baittrok Borbála, a Gemius kutatásvezetője tájékoztatja lapunk olvasóit.

Különadók ide, válság oda: a távközlés még mindig jó biznisz. Talán épp azért, mert fáradságos munkával és tetemes költséggel kiépített infrastruktúra stabil és tartós alapot biztosít a szolgáltatáshoz, és e szolgáltatásokat változatlanul igénylik is az előfizetők. A KSH legfrissebb, 2012.évi adatai szerint tavaly a távközlési cégek árbevétele csak 0,7 százalékkal maradt el az előző évitől, de például az internet 11, a kábeltelevízió pedig 2,7 százalékkal többet hozott szolgáltatók konyhájára.

Hódít a mobilinternet, de arról már kevesebb szó esik, hogy a mobilosok több mint fele WiFi-n keresztül szokott internetezni, az okostelefon képernyőjén. Vagyis a vezetékes (akár kábeles) előfizetés előnyeit (nagyobb megbízható sávszélesség, fix havi díj) kombinálják a mobilitás kényelmével.

Megy a GOP, jön a GINOP

Hosszú évek óta szinte minden kormányzat zászlajára tűzte a jelszót: szélessávú hálózatot mindenkinek. Kétségkívül történtek fejlesztések pályázati támogatásokból, de valami mégis mindig félresiklik, mert különben mára megszűnhettek volna a fehér foltok az ország info-térképén.

Hosszú utat járt be a mobilkommunikáció, mialatt a két évtizeddel ezelőtti rádiótelefonból napjainkra ennyire okossá vált. Már rég nem arról van szó, hogy tartózkodási helytől függetlenül tudjunk beszélgetni. A legújabb készülékek már egy új kapcsolati filozófiát testesítenek meg.

Magyarországon tavaly év végén 6,8 millió hagyományos mobiltelefon és 2,4 millió okostelefon volt használatban.

Önszabályozás, szolgáltatói kódex, hálózatsemlegesség – ez a célja a szélessávú internetszolgáltatók összefogásának. Emellett a digitális hozadékról, a közműadó hatásáról és a televíziózás jövőjéről is nyilatkozott lapunknak Bölcskei Imre, a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT) elnöke.