Harmadik helyen áll a kommunikáció a magyar fogyasztók kiadásainak rangsorában.

Huszonnyolc európai ország lakói közül a magyarok adják ki havi költségvetésükből a legnagyobb részt lakással kapcsolatos szolgáltatásokra, Amíg nálunk az átlagos kiadások 36 százalékát szokták lakhatásra fordítani, addig az európai átlag 25 százalék. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat globális felmérése az internetező fogyasztók körében.

Nálunk az otthoni érkezésre kiadott havi 25 százalék szintén magasabb, mint az európai átlag, amely 21 százalék. Utána az online felmérés magyar válaszadóinak pénzéből 8 százalék jut kommunikációra (mobil telefontól kábel tévéig), 7 pedig rutin közlekedésre (például autóval, tömegközlekedéssel a mindennapi élet során). A gyógyulás költségei átlag 4 százalékot visznek el. Következik az otthonon kívüli étkezés, továbbá megtakarítás vagy befektetés 3-3 százalékkal. További 2-2 százalék jut képzésre vagy tanulásra, háztartási elektromos készülékekre vagy szórakoztató elektronikára, továbbá pihenésre/szórakozásra.

Hazánkban fordítják a legkisebb arányt utazásra/üdülésre (1,2 százalékot)l, valamint pihenésre/szórakozásra az átlagos havi kiadásokból. Ha tíz százalékkal több pénzük lenne, a magyarok leginkább élelmiszerre adnának ki többet, és félre is tennének a pluszból.