A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség közel egyharmada fogyaszt tévés tartalmakat az interneten – magyar tévés tartalmak mellett ide értve a filmeket, sorozatokat – és ezen belül 736 ezren szoktak megtekinteni magyar tévés tartalmakat is.

A Nielsen Közönségmérés évente ismétlődő TV Plusz kutatásának célja, hogy egyfelől feltérképezzék a magyar társadalom internetes eszközellátottságát, másfelől pedig friss áttekintést adjunk a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztásáról. Az idei kutatásból kiderült, hogy az eszközök gyors terjedésével ellentétben hazánkban a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztása jelenleg még nem mindennapos tevékenység: a teljes népesség körében jellemzően hetente vagy annál ritkábban fordul elő. Műfajok tekintetében a tehetségkutatók, ismeretterjesztők, a szappanoperák és a hír-és showműsorok bizonyultak a legnépszerűbbnek, de ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.

A tévénézés és az internetezés nem egymást kizáró, hanem sokkal inkább egymást kiegészítő tevékenység. A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség 40,5%-a – vagyis mintegy 3,6 millió személy szokott tévénézéssel egy időben internetezni, melynek leggyakoribb eszköze a mobiltelefon.

Az utóbbi évek során megjelent az OTT műsorszolgáltatás, melyről a 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő személyek harmada hallott már, de csupán 4%-uk használja.

(További részletek a Média-Kábel-Műhold októberi számában.)