A címmel ellentétben nem változott lényegesen a szolgáltatók csatornakiosztása, inkább a különböző csomagok között csereberélték az egyes programokat – az előfizetők igényeinek és a médiaszolgáltatók feltételeinek megfelelően. De azért vannak újdonságok is.

Elsőként arról kaptunk hírt, hogy január 8-tól a Telekom, majd január 14-től a UPC kínálatába is megérkezett az ATV Spirit, a hírtelevíziós társaság új, könnyedebb hangvételű műsorokkal, filmekkel és nemzetközi magazinműsorokkal jelentkező csatornája.

A Viasat World már jó egy éve, 2017 decemberében útjára indította az Epic Drama csatornáját, mégis újdonság, hogy 2019. január 8-tól már a Magyar Telekom, a következő naptól pedig a Vidanet kábelszolgáltatók kínálatában is megjelent a16 piacon jelen lévő, reklámmentes tévéadó, melynek kínálatában kosztümös drámáktól a történelmi, kaland és akciós sorozatokon át a krimikig szerepelnek elismert filmes szériák. Ezzel az újdonsággal mind a négy, Viasat World által sugárzott csatorna elérhetővé vált hazánk legnagyobb szolgáltatóinak választékában.

Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV és entertainment központvezetője elmondta: Tartalomszolgáltatás terén az a trend figyelhető meg, hogy a lineáris megoldást egyre inkább kiegészíti az on-demand szolgáltatás.

Takács Viktor, a UPC Magyarország Content Managere kifejtette: „A verseny még a korábbinál is intenzívebbé vált, a UPC-nél ezt komoly lehetőségként éljük meg és arra törekszünk, hogy az ügyfeleinknek egy folyamatosan bővülő, igényeiknek megfelelő csatornakínálatot biztosítsunk, amely tartalmilag és összetétel szempontjából is színes és sokrétű, a szolgáltatás színvonala pedig folyamatosan növekvő legyen.

Tarr János, a TARR Kft. ügyvezetője arról számolt be, hogy kisebb módosításokon kívül a tévés ajánlatuk nem változott, ugyanabban a struktúrában kínálják a már évek óta meglévő csomagjainkat.” Nem kényelemből nem változtatunk, hanem, mert egyelőre nem látunk okot rá, és e tekintetben is az előfizetők igénye az elsődleges szempontunk.”

Kendi Péter, a PR-TELECOM kereskedelmi igazgatója az árakról is beszélt: „Előfizetési díjaink felfelé nem változtak, ugyanakkor vannak nagyon kedvező új akciós ajánlataink, melyeknek köszönhetően a ’nehezen mozduló’ analóg előfizetőket is ki tudjuk mozdítani erről a platformról a digitális irányba.”

„A JuPiNet Távközlési Kft. 2019 évi szolgáltatásfejlesztési stratégiája elsősorban a már meglévő, belső projekteken, valamint a televíziós és internet-előfizetési számokat egyaránt javító szolgáltatásokon alapszik” – jelentette ki Dékány István ügyvezető, akivel nagyobb interjú is megjelenik a lapban.

(További részletek a Média-Kábel-Műhold 2019. februári számában.)