A digitalizáció révén az ügyfelek is tehetnek a klímavédelemért – többek között erre mutat rá a Telekom jelentése, amely ötéves fenntarthatósági stratégiájának „félidei” eredményeit foglalta össze.

Tavaly már a Magyar Telekom Csoport éves árbevételének 35 százaléka származott fenntarthatóság felé mutató termékből és szolgáltatásból, és országszerte 15 város használta a társaság gazdaságos városüzemeltetést segítő megoldásait. A cégcsoport 2016-2020 közötti időszakra szóló, ötéves fenntarthatósági stratégiája kiemelt figyelmet szentel a klímavédelemnek, az edukációnak, a fenntartható digitális megoldásoknak, és célul tűzi ki a sokszínű és befogadó vállalati kultúra meghonosítását.

Klímavédelmi tevékenységét tekintve a Magyar Telekom több nemzetközi szervezet tanúsága szerint is az iparág élvonalába tartozik. A környezetvédelem világnapján kiadott jelentése szerint a társaság 2016 és 2018 között 300 ezer tonna szén-dioxidnak megfelelő üvegházhatású gáz kibocsátásától kímélte meg a légkört. Ez az érték megfelel Szolnok teljes éves kibocsátásának, a „megtakarított” gáz tömege pedig megközelíti az Empire State Building-ét. Hasonlóan kiemelkedő eredmény, hogy a Telekom teljes hazai villamosenergia szükségletét megújuló forrásokból biztosítja.

A Telekom a mindennapos működését is egyre inkább a fenntarthatósági célokhoz igazítja: a vállalatcsoporton belül támogatott távmunka-lehetőség hatására az elmúlt három évben összesen közel 60 évnyi utazási időt és 12 millió megtett kilométert takarítottak meg a munkatársak – mely nagyjából háromszáz Föld körüli utazásnak felel meg. Egyedül a távunka mintegy 800 tonna szén-dioxid kibocsátását előzte meg.

Edukációs programjaival a vállalatcsoport 2018-ig – a fenntarthatósági stratégiájában eredetileg vállaltnál tízszer több – összesen egymillió embert ért el, s ennek köszönhetően jelentősen bővültek a résztvevők digitális és/vagy fenntarthatósági ismeretei.

Fenntartható digitális megoldások révén a technológia társadalmi és üzleti célok, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítható – a Magyar Telekom Csoport ezt felismerve folyamatosan dolgozik innovatív újítások bevezetésén.