A Magyar Telekom összbevétele éves összehasonlításban 4,1%-kal, 160,8 milliárd forintra csökkent 2019 második negyedévében. A vezetékes és mobil szolgáltatási bevételek folytatódó pozitív trendjét ellensúlyozta a rendszerintegrációs és IT bevételek erőteljes csökkenése.

Az összes bevétel 2019 első félévében nagyjából stabilan alakult 2018 azonos időszakához képest, mivel a szolgáltatási bevételek növekedését kiegészítették a magasabb készülék-értékesítési bevételek, ami kompenzálta az RI/IT bevételek alacsonyabb szintjét.

A vezetékes bevételek 3,1%-kal 52,7 milliárd forintra nőttek 2019 második negyedévében éves összehasonlításban, valamint 105,3 milliárd forintra 2019 első félévében, ami éves összehasonlításban 2,6%-os növekedést jelent. E növekedés hátterében, főként a készülékértékesítési, a TV- és a szélessávú kiskereskedelmi szolgáltatási bevételek emelkedése áll.

Rékasi Tibor vezérigazgató így nyilatkozott az eredményekről:

“Örömmel jelentem, hogy 2019 első félévében a magyarországi vezetékes és mobil szegmensben, valamint az összes észak-macedóniai üzleti szegmensben egyaránt tapasztalt kedvező tendenciák hozzájárultak a konszolidált bevételek és EBITDA kismértékű növekedéséhez, a magyarországi rendszerintegrációs és IT (RI/IT) szegmensben látott kihívások ellenére. Ezzel a teljesítménnyel jó úton haladunk a 2019-re kitűzött céljaink - a kismértékű bevételcsökkenés és folytatódó EBITDA növekedés - teljesítése felé.

A vezetékes szegmensben a hagyományos hálózatok alapvető fontosságú részeit kiváltó optikai hálózat folytatódó kiterjesztése fontos szerepet játszott termékkínálatunk további bővítésében. Örömmel jelenthetjük, hogy ennek eredményeként tovább bővült az ügyfélbázis és nőtt a szélessávú ARPU. Stratégiánkkal összhangban, továbbra is fontosnak tartjuk FMC ügyfélbázisunk bővítését. A legutóbbi piaci változások ellenére változatlanul mi vagyunk a magyarországi piacvezető integrált szolgáltatója, és ezt a pozíciónkat teljes mértékben kihasználva azon dolgozunk, hogy megerősítsük piaci jelenlétünket és felkészüljünk a jövőbeni piaci fejleményekre.”