Ilyen volt 2019 – Milyen lesz 2020?

A Média-Kábel-Műhold decemberi számában – sokéves hagyománya folytatásaként – egy összeállítás jelenik meg, amelyben a piac meghatározó szereplői értékelik az idei évet, mondják el, hogy mit várnak 2019-tól. Íme, egy kis előzetes közel harminc szakember véleményéből.

Az NMHH-ban évről évre azon dolgozunk, hogy átlátható módon, szakmai alapokon bontakoztassuk ki a magyar hírközlési és médiapiac szereplőinek versenyében rejlő lehetőségeket, hatékonyan képviseljük a felhasználók érdekeit és növeljük a mindennapjaikban hasznosítható ismereteiket a szektorról. (Karas Monika, az NMHH elnöke)

A hazai kis- és közepes hírközlési vállalkozások csakis akkor lehetnek hosszú távon verseny- és életképesek, ha az eddigi eredményeinkre és tapasztalatainkra alapozva közösen létre tudunk hozni egy egységes szövetséget. (Kéry Ferenc, a Magyar Kommunikációs Szövetség elnöke)

A magyar csatornák száma az utóbbi években jelentősen emelkedett (2019 októberében 118 db magyar csatorna volt jelen a piacon), ugyanakkor a nézési idő csökkenése arra utal, hogy a tévénézők már nem tudnak lépést tartani a kínálat fokozatos bővülésével. (Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója)

A kereslet növekszik: új hirdetők léptek a piacra illetve a meglevő hirdetők is a várakozásokon felül költötték túl a vállalásaikat. Ez nagyon jó hír, hiszen kiválóan mutatja a televízió töretlen erejét a hirdetők szemében. (Dudás Gergely, az R-time ügyvezető igazgatója)

Összességében 2020-ra is keresleti piacot várunk, ugyanis az eddigi adatok alapján jók az idei makrogazdasági mutatók, és pozitívak a növekedési prognózisok is. A televíziós reklámok hatékonysága megkérdőjelezhetetlen, tehát optimisták vagyunk mind a kereslet, mint az árérvényesítés tekintetében. (Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezetője)

(A teljes összeállítás a Média-Kábel-Műhold 2019. decemberi számában olvasható.)