A koronavírus hazai elterjedése óta valóban sokkal többet tévézünk, mint korábban, viszont ezalatt kevesebb reklámmal találkozhatunk a képernyőkön – többek között ez derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

A világszerte tomboló Koronavírus járvány 2020 márciusára hazánkat is elérte, s ez, valamint az ennek nyomán meghozott intézkedések jelentős hatással vannak a tévénézési szokásokra is. Az utóbbi hetek adataiból az rajzolódik ki, hogy a televízió – mint az informálódás, tájékozódás valamint a szórakozás egyik igen fontos forrása – jelentősen felértékelődött az otthonába kényszerülő népesség számára. A Nielsen Közönségmérés hetente frissülő anyagában folyamatos tájékoztatást nyújt arról, hogy miként változott az átlagos napi tévénézési idő Magyarországon, illetve néhány Európai országban. Megmutatja továbbá, hogy mely tematikus csatornák esetében tapasztalhatók a legnagyobb változások nézettség szempontjából.

A Nielsen nem csupán hazai, de nemzetközi szinten is igyekszik hétről hétre követni a tévénézést érintő változásokat a karantén időszakában.

Az eEgy főre jutó tévénézési idő Európa legtöbb országában szinte egyöntetűen a 13. héten (március 23-29.között tetőzött, azóta némileg visszaesett. Magyarországon március első felében még majdnem percre pontosan ugyanannyit tévéztünk, mint tavaly (a 11. héten 4 óra 53 perc, illetve idén 4 óra 54 perc), addig az említett 13 héten az előző évi 4 óra 31 percről több mint egy órával ugrott meg, elérve az 5 óra 48 percet.

A Nielsen megvizsgálta a reklámszpotok egy csatornára jutó átlagos megjelenésszámát heti bontásban. Míg ez tavaly folyamatosa magasabb volt, de míg idén március első hetében köze hasonló volt (kb. 3600), addig a 15. hétre (április 6. és 12. között) az elmúlt évben ez 3800 fölé kúszott, míg az idén alig haladta meg a 3200-at.

(További részletek a Média-Kábel-Műhold 2020. májusi számában.)