A COVID-19 járvány miatt a negyedév vége felé jelentkező negatív hatások ellenére, a kereskedelmi és stratégiai prioritásaik folyamatos fókuszban tartásának köszönhetően, az összbevétel és az EBITDA is az előző évhez képest közel változatlan szinten maradt a Magyar Telekomnál.

Az összbevétel 2020 első negyedévében 159,3 milliárd forintot tett ki. A vezetékes bevételek éves összehasonlításban változatlanok maradtak, 52,8 milliárd forintos szinten, mivel a TV- és a szélessávú kiskereskedelmi szolgáltatási bevételek ellensúlyozták a készülékértékesítés és egyéb bevételek visszaesését. A mobil bevételek éves összehasonlításban 3,9%-kal emelkedtek, 88,1 milliárd forintot tettek ki 2020 első negyedévében, mivel a mobil adatforgalmi bevételek intenzívebben növekedtek, mint a Magyarországon és Észak-Macedóniában bekövetkező hangbevételek csökkenése.

Rékasi Tibor vezérigazgató a helyzet kapcsán így nyilatkozott:

„A koronavírus járvány kitörése óta a legnagyobb hangsúlyt a munkatársaink és ügyfeleink egészségének és biztonságának megőrzését célzó intézkedések mielőbbi megvalósítására helyeztük. Szigorú közösségi távolságtartási szabályokat vezettünk be a Csoporton belül és jelenleg kollégáink közel 80%-a otthonról dolgozik. Bár a legtöbb értékesítési pontunk továbbra is üzemel, jelentősen korlátoztuk üzleteinkben az ügyfélforgalmat. Telefonos és online ügyfélszolgálataink sikeresen kezelik az ennek következtében megnövekedett ügyfélmegkereséseket. Annak érdekében, hogy segítsük ügyfeleinket ebben a nehéz időszakban, ingyenes mobil adatforgalmat és TV tartalmakat, többféle kedvezményes árú laptopot és táblagépet, a társadalom legsebezhetőbb tagjai számára ingyenes vezetékes hívást, valamint a pénzügyi nehézségekkel küzdő ügyfelek számára fizetési átütemezést biztosítunk.

Ebben, az eddig példa nélküli válságban, a digitalizáció kiemelkedően fontossá vált és hálózataink kritikus szerepet töltenek be a vállalkozások és családok összekapcsolásában. Hálózataink megbízható és biztonságos működésének biztosítása érdekében folyamatos beruházásokkal fejlesztjük infrastruktúránkat. Optikai hálózatunk bővítése továbbra is kulcsfontosságú marad, 2019 első negyedévéhez képest az ilyen típusú beruházásokra fordított capex összegét kétszeresére növeltük. Az 5G és mobil szélessávú szolgáltatási célú frekvencia licenszek megvásárlását követően, április elején elindítottuk kereskedelmi 5G szolgáltatásunkat, és célunk a lefedettség folyamatos növelése az elkövetkező hónapok során.

Előretekintve, a jelenlegi válság pénzügyi eredményeinkre gyakorolt pontos hatása ugyan még bizonytalan, de a szolgáltatásaink iránti kereslet jelentős marad. A járvány kezdete óta a hang- és adatforgalom emelkedését tapasztaljuk vezetékes és mobil hálózatunkon egyaránt, míg a nemzetközi roaming szintjének csökkenését. Ugyanakkor a közösségi távolságtartási intézkedések az IT szolgáltatások iránti keresletet is átalakították, a vállalkozások a digitalizációjukat elősegítő projekteket keresik leginkább. Ezek a projektek hosszú távon ugyan rendkívül fontosak, de jelenlegi nyereségességünkhöz csak kisebb mértékben járulnak hozzá. Továbbá, a magasabb forgalom, valamint a forintárfolyam gyengülés eredményeként költségeink megemelkedésére számítunk, mely kedvezőtlen hatással lesz nyereségességünkre. Annak érdekében, hogy ezen folyamatok teljesítményünkre gyakorolt hatásait enyhítsük, további költségcsökkentési intézkedéseket vezetünk be, melyek segíthetik a teljes évre vonatkozó pénzügyi célitűzéseink eléréséért tett erőfeszítéseinket.”