A koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzet idején jelentősen átalakultak a tévémézéi szokások – amiről a Nielsen Közönségmérés hétről hétre tájékoztatta a hazai piac szereplőit. Ezúttal egy átfogóbb, részletesebb elemzést készített a 2020. január 1 – július 31. közötti időszakról, vagyis a hazai veszélyhelyzetet közvetlenül megelőző, lefedő és azt követő hetekben, hónapokban végbement folyamatokról.

A képernyők előtt ülők száma az idei első félévben kortól függően különböző mértékben tért el a tavalyi trendektől. Januárban és februárban, amikor a járvány még nem ért el minket, a tavalyi és idei nézettségi görbék szinte egymásra simulnak. A tavaszi hónapokban azonban egyre látványosabb eltérések figyelhetők meg 2019-hez képest, és csupán a nyári szünet beköszöntével – júniustól – térnek vissza a nézőszámok a szokásos trendekhez. A legnagyobb különbség a 4-17 éveseknél jelentkezett, ahol egyértelműen látszik, hogy abban a délelőtti – kora délutáni idősávban, amikor alapvetően az iskolapadban ülnének a gyerekek, lényegesen több tévénéző volt. A 18-49 évesek esetében is nőtt a nézőszám: reggel 7-től lényegében az egész nap folyamán többen ültek a képernyők előtt, mint egy évvel korábban. A pandémia időszak az 50 év felettiek esetében okozta a legkisebb elmozdulásokat: bár márciusban és áprilisban itt is látható egy kisebb nézőszám emelkedés, májustól már teljesen egymásra simulnak a 2019-2020-as nézettségi görbék.

(A Nielsen Közönségmérés elemzéséről részletes összeállítás jelenik meg a Média-Kábel-Műhold 2020. szeptemberi számában.)