FARM2021 Zsolti Jolly MKM 1000x100

Kutatási eredmények rávilágítottak arra, hogy a járvány kezdete óta a közönség 80%-a több tartalmat fogyaszt, s ezen belül a televíziós és az online tartalmak dominanciája jellemző. A vizsgálat azt is igazolta, hogy a járvány felfutásával párhuzamosan a felhasználók sokkal több hírt fogyasztanak, mint korábban, és az emberek 68%-a a világhálón tájékozódik a járvánnyal kapcsolatos aktuális hírekről.

A Pécsi Tudományegyetem és a stuttgarti HFK+G (Hochschule für Kommunikation und Gestaltung) 2020 tavaszán indította el a Project (I)solation elnevezésű kvalitatív kutatási projektet, három féléven át, három fázisban vizsgálja a járvány hatásait a Z-generációs médiafogyasztók viselkedésére és attitűdjeire vonatkozóan.

Az eredmények alapján az egyik legfontosabb felismerés az lehet, hogy a karantén ideje alatt még a digitális bennszülöttként számontartott Z-generáció tagjai is „besokallhattak” a médiahasználat extrém mértékétől, vagyis attól, hogy az életük minden lényeges mozzanata az online térbe költözött. A napi 10-12 órás, esetenként ennél is több médiahasználattal eltöltött idő még akkor is terhesnek számít, ha a felhasználók könnyen belátják, hogy a média jelentős segítséget nyújt a járvány által támasztott kihívások és problémák megoldásában.

(A kutatás eredményeiről részletes beszámoló jelenik meg a Média-Kábel-Műhold 2021. március-áprilisi számában.)