A MRSZ 2020-as adatai szerint a Médiatorta 240 Mrd Ft, 2,8 %-kal kevesebb a korábbi esztendőhöz képest. A tavalyi évi Kommunikációs torta 401,9 Mrd Ft, ez pedig már 15,8 %-kal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva.

A csökkenés mértéke mindkét tortában roppant nagy amplitúdtóval mozog a különböző területeken (-2,9 és -80% között), reprezentálva ezzel a kommunikációs iparág széles és különböző spektrumának közös és eltérő nehézségeit is. A kommunikációs iparág volumenjeinek csökkenését, az előző évek növekvő tendenciájával szemben egyértelműen a koronavíros okozta gazdasági válság hatásai generálták. Összességében a kommunikációs szakma minden területéről elmondható, hogy tartalékait mozgósítva és kreatív innovációkkal próbálta fenntartani vállalkozásásait. Mindemellet az MRSZ és társszövetségei ’finomítottak’ a torták számai mögött rejlő módszertanon is egyes szegmenseknél, így visszamenőleg, 2016-ig korrigált adatokat hoztak nyilvánosságra.

Az elmúlt 5 évben a médiatortában is helyet foglaló média sorrendjében a korábbi évekre vonatkozó korrekciók ellenére sem történt változás. A TOP3 2020-ban is: (I.) A legnagyobb szeletet továbbra is a digitális hasítja ki a tortából (44,7%);  (II.) a második legnagyobb szelet a televízióé (26,7 %); (III.) a harmadik helyet a sajtó foglalja el (15,4%).

Csaknem minden média szegmens reklámbevételei jelentősen apadtak 2020-ban. A legnagyobb csökkenést a mozi szenvedte el (-59%), hiszen egyértelműen a Covid korlátozások miatt 2020-ban az egyik legérintettebb piaci terület. A legkisebb mértékben a televíziós piaci mérete zsugorodott, 3,8%-kal. Egyedül a digitális reklámpiacon következett be enyhébb növekedés, igaz, az előző évekhez képest megtorpanó mértékben, 5,5%-os.

Ryszka Sambor, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) elnöke a tévés piac számait összegezve kifejtette: „Visszaestek a televíziós reklámbevételek 2020-ban Magyarországon 3,8%-kal, így összesen 64,05 milliárd forintot értek el – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből. Amíg a versenypiaci ráfordítások tavaly csökkentek 5,9%-kal, addig az állami hirdetések részaránya nőtt, az állami költés 11,4%-kal haladta meg az előző évit. A koronavírus-járvány okozta gazdasági folyamatok leginkább a klasszikus, spot jellegű televíziós megrendeléseket fogták vissza, az egyéb (non-spot jellegű) reklámmegjelenések, például a termékelhelyezés vagy a műsorszponzoráció iránt viszont tovább nőtt a kereslet.