A koronavírus világjárvánnyá válása többsíkú és erőteljes hatást gyakorol az audiovizuális médiaiparra és a technológiai szektorra. Az IABM legfrissebb elemzése rámutat, hogy március 26-án már a világ népességének a negyede otthoni karanténban tartózkodott. Ez megnövekedett szórakozási igényeket jelent, így a tévénézést és a streaming szolgáltatásokra való feliratkozást segíti elő. Azonban a nagy médiaesemények lemondása, a hirdetési bevételek gyors csökkenése, illetve a gyártási ütemtervek megzavarása révén a járvány erőteljesen érezteti hatását.
Internettel, mesterséges intelligenciával és csúcstechnológiával
A jelenleg még tisztázatlan eredetű új típusú koronavírus (COVID-19) Kínából indult ki, ám mára éppen a kiindulás helyén sikerült eredményesen megfékezni a világjárvánnyá fajult fertőzéshullámot. Kína úgy érte el mindezt, hogy rendkívüli intézkedéseket vezetett be, amelyek közül sok éppen az internet, a nagy adathalmaz (big data) elemzésére, a mesterséges intelligencia alkalmazására, a drónokra, robotokra, valamint további más csúcstechnológiai eszközök bevetésére épül.
Március 20. körül adta hírül a Reuters és a lapok többsége, miszerint az Európai Bizottság kérésére elsőként a Netflix vállalta, hogy csökkenti streamelt videóinak a minőségét kontinensünkön az internetforgalom túlterhelésének az elkerüléséért. Az Európai Bizottság ugyanis kifejezte aggodalmát amiatt, hogy a koronavírus-járvány leküzdésére foganatosított európai lakossági karantén ideje alatt sok otthonmaradó néző akar nagy felbontású videót nézni, miközben a dolgozók tekintélyes része szintén az internethálózat leterhelésével végzi távolról a munkáját. Továbbá az internetes játékokon csüngők száma is megemelkedett.
A koronavírus hazai elterjedése óta valóban sokkal többet tévézünk, mint korábban, viszont ezalatt kevesebb reklámmal találkozhatunk a képernyőkön – többek között ez derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.
Magyarország digitális infrastruktúrájának fejlesztése és a megnövekedett internet-használati igények indokolják a hálózati lefedettség bővítését és sebesség növelését újabb 72 járás 62 ezer háztartásában, 4,1 milliárd forint forrásból.
Nőttek a hazai televíziós reklámbevételek 2019-ben, és már meghaladták a 63 milliárd forintot – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY tanácsadócég elemzéséből.