Az Egyesült Államokban a november elhozta azt a gigantikus méretű streaming háborút, ami hamarosan világméretűre duzzad, és a kimenetelét illetően eléggé megfejthetetlen feladványnak tűnik jelenleg.

Digitálisan kreált influencerek és DeepFake alkalmazások formálják át a hírnév és ismertség világát

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendek a digitálisan létrehozott, vagy digitálisan manipulált influencerek. A CGI (Computer Generated Images) és DeepFake karakterek ma már nem csak ártatlan játékszerek, hanem komoly kulturális és gazdasági hatással bíró megoldások.

2020

New Orleans adott otthont nemrégen az amerikai online újságírás éves konferenciájának (ONA), amelyen a legnagyobb figyelmet a platformokon átívelő technológiai trendek bemutatása vonta magára.

TatarbifszA streaming korában, amikor az on-demand kínálat, a torrentezés, illetve a nagysebességű internet mellett házimozi-csodák állnak a fogyasztók rendelkezésére – 1 százalékuk Amerikában a Bosszúállók: Végjáték című filmet már házi Imax-vetítéshez is beszerezte –, sokak szerint az a filozófia terjedt el, hogy ha egy filmet lát valaki, az nem nagy szám, mert folyamatosan nézni kell az újabb kínálatot. Vagy mégis?

Két évvel ezelőtt az európai televíziós szakemberek eléggé rezignáltan vették tudomásul, hogy a Netflix lett a legnépszerűbb tévécsatorna Finnországban. Idén nyáron aztán őszinte csodálkozással tapasztalták, hogy az Yle finn köztévé visszavette a Netflixtől az első helyet, és ma már az elsőszámú SVOD platform az északi országban.

Az interaktív tévézés úttörője

Igen érdekes kezdeményezést karoltak fel idén a franciaországi Cannes-ban áprilisban a MIPTV szervezői, amikor a digitális világ egyik új nagyágyúját, a Twitch TV-t meghívták a televíziós tartalomszolgáltatók csúcsrendezvényére, hogy a névjegyekkel és programfüzetekkel felfegyverkezett résztvevőket megismertessék az audiovizuális univerzumban nemrég landolt újmédiás élménnyel.