A tartalmaktól telített mai audiovizuális világban a műsorszolgáltatók számára kiemelt fontosságúvá vált, hogy elkötelezzék nézőiket. Ennek bevált módja a közösségi médiában való fokozott jelenlét.

de jelentősen átalakul

A gazdaság egészéhez hasonlóan a szórakoztató- és médiaiparban jelenleg érezhető nehézségek nem egyenletesen oszlanak el az iparágon belül. Legkritikusabban azokban a szegmensekben jelentkeznek, amelyeket a COVID-19 szó szerint ellehetetlenített, vagyis a rendezvények: az élőzenei produkciók, a mozi, színház és a szakmai bemutatók területén. A világjárvány kedvező fordulatokat is hozott: a streaming terjedésével a globális adatforgalmazás az egyik olyan terület, amelynek jót tett a COVID-19 által előidézett digitális gyorsulás – egyebek közt ezekre világít rá a PwC legfrissebb elemzése.

Az idei ősz egyik slágere a közelmúltban megjelent Digital News Report 2020 című átfogó tanulmány, amelyet a Reuters Intézet és az Oxfordi Egyetem közösen készített. Az évente megjelenő tanulmány idei, 6. kiadása a koronavírus hatását elemzi az online hírvilágra.

A Covid-19 világjárvány az elemzők szerint némiképpen elhomályosította a TV-üzlet nagy részét, és olyan gondolkodásmódot hozott előtérbe, miszerint lendületet kap a tartalomfogyasztás nagykereskedelmi váltása. A legtöbb reklámvezérelt műsorszolgáltató és a kábeltársaságok számára az élet már a világjárvány előtt sem volt habostorta. Az amerikai zsinórvágási trend felerősödött, miközben a nagy médiakonglomerátumok pénzereje és költekezési hajlama egyaránt megnőtt, majd a vertikálisan integrált OTT szolgáltatásokra irányult.

A Covid-19 (C19) világjárvány elterjedését gátoló óvintézkedésekről sok szó esik a médiában, arról viszont már kevesebb, hogy vajon a világ televíziós társaságai hogyan szervezték meg a munkájukat a karantén alatt. A karanténba került emberek millióinak egyre nagyobb információéhségét ugyanis azoknak a televíziós társaságoknak kellett kielégíteniük, amelyeknek a személyzetét szintén karanténba kényszerítette a járvány, és akiknek csak különleges óvintézkedések mellett lehetett a terepen, illetve a sokszor saját lakásukba kihelyezett hírstúdiókban ellátni a tájékoztatási feladataikat.

coronavirus sokkA koronavírus világjárvánnyá válása többsíkú és erőteljes hatást gyakorol az audiovizuális médiaiparra és a technológiai szektorra. Az IABM legfrissebb elemzése rámutat, hogy március 26-án már a világ népességének a negyede otthoni karanténban tartózkodott. Ez megnövekedett szórakozási igényeket jelent, így a tévénézést és a streaming szolgáltatásokra való feliratkozást segíti elő. Azonban a nagy médiaesemények lemondása, a hirdetési bevételek gyors csökkenése, illetve a gyártási ütemtervek megzavarása révén a járvány erőteljesen érezteti hatását.