Alap csomag 1000x100 2021 MKM

SZSZL2021 banner 1000x100 

A hagyományos televíziók jelentős stratégiai váltásáról számolnak be a vezető amerikai lapok. A televíziós hírkonglomerátumok tudják, hogy a Netflix, Disney+, Hulu és Amazon által dominált streaming világba való belépéshez két igazi ütőképes fegyverük maradt: a hírek és a sport. Ez az a két terület, amelyet streaming óriások semmiképpen sem tudnak lefedni, miközben a filmvilágot már egészében átkonvertálták a streamelés térfelére.

Generációs médiahasználat pandémia idején

A pandémia új kontextusba helyezte a médiához való viszonyunkat. Az izolációs kényszer korosztálytól függetlenül jelentős hatást gyakorol a hétköznapi rutinra, aminek a médiahasználat állandó tényezőjévé vált. Vajon hogyan alkalmazkodnak a körülményekhez a különböző generációk? Hogyan változik a fiatalok médiahasználati mintázata?

SVOD robbanás, változó fogyasztói szokásokkal

Az Európai Audiovizuális Obszervatórium (European Audiovisual Observatory) februári jelentése átfogó képet ad az Európai Unió 28 tagországát érintő VOD piaci trendek alakulásáról a 2010 és 2020 közötti évtizedben. A jelentés egyik legfontosabb következtetése szerint a VOD bevételek a 2010. évi 388,8 millió euróról 2020-ra megharmincszorozódtak, elérve a 11,6 milliárd eurót. A növekedés hajtómotorja az a SVOD-robbanás volt, amelynek köszönhetően a 2010-es 12,1 millió euróról az ágazat 2020-ra 9,7 milliárd eurós bevételre tett szert.

a streaming piac Godzillája

Tovább folytatja diadalmenetét az SVOD piacon a Netflix. A Statista portál és az amerikai Variety számoltak be róla elsőként, hogy a tavalyi évet a pandémia elzártságát is új előfizetők rengetegével meglovagoló Netflix 203,7 millió előfizetővel zárta.

Az idei évben az audiovizuális média szakemberei szerint a nagymértékű aggregátori tevékenység, a fenntarthatóság és a mesterséges intelligencia által vezérelt hatékonyság kulcsfontosságú trendekként csatlakoznak a felhőalapú működéshez – legyen szó a hagyományos műsorszolgáltatásról vagy a streamingről.

A tartalmaktól telített mai audiovizuális világban a műsorszolgáltatók számára kiemelt fontosságúvá vált, hogy elkötelezzék nézőiket. Ennek bevált módja a közösségi médiában való fokozott jelenlét.