FARM2021 Zsolti Jolly MKM 1000x100

Új digitális kereskedési őrület indult el Amerikából az NFT-k (Non-Fungible Token), vagy nem helyettesíthető digitális zsetonok (tokenek) idei példátlan térnyerése révén.

Streaming, játékok, felhasználók által létrehozott tartalmak

A globális szórakoztató- és médiaipar (E&M) bevételei a gazdaság növekedését meghaladó mértékben nőttek – az iparág 2021-ben 6,5%-os, 2022-ben pedig 6,7%-os növekedésre számíthat, amit a digitális tartalom és a reklámok iránti erős kereslet táplál – állítja a PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 című éves felmérése, amely idén 22. alkalommal jelent meg.

A hagyományos televíziók jelentős stratégiai váltásáról számolnak be a vezető amerikai lapok. A televíziós hírkonglomerátumok tudják, hogy a Netflix, Disney+, Hulu és Amazon által dominált streaming világba való belépéshez két igazi ütőképes fegyverük maradt: a hírek és a sport. Ez az a két terület, amelyet streaming óriások semmiképpen sem tudnak lefedni, miközben a filmvilágot már egészében átkonvertálták a streamelés térfelére.

Generációs médiahasználat pandémia idején

A pandémia új kontextusba helyezte a médiához való viszonyunkat. Az izolációs kényszer korosztálytól függetlenül jelentős hatást gyakorol a hétköznapi rutinra, aminek a médiahasználat állandó tényezőjévé vált. Vajon hogyan alkalmazkodnak a körülményekhez a különböző generációk? Hogyan változik a fiatalok médiahasználati mintázata?

SVOD robbanás, változó fogyasztói szokásokkal

Az Európai Audiovizuális Obszervatórium (European Audiovisual Observatory) februári jelentése átfogó képet ad az Európai Unió 28 tagországát érintő VOD piaci trendek alakulásáról a 2010 és 2020 közötti évtizedben. A jelentés egyik legfontosabb következtetése szerint a VOD bevételek a 2010. évi 388,8 millió euróról 2020-ra megharmincszorozódtak, elérve a 11,6 milliárd eurót. A növekedés hajtómotorja az a SVOD-robbanás volt, amelynek köszönhetően a 2010-es 12,1 millió euróról az ágazat 2020-ra 9,7 milliárd eurós bevételre tett szert.

a streaming piac Godzillája

Tovább folytatja diadalmenetét az SVOD piacon a Netflix. A Statista portál és az amerikai Variety számoltak be róla elsőként, hogy a tavalyi évet a pandémia elzártságát is új előfizetők rengetegével meglovagoló Netflix 203,7 millió előfizetővel zárta.