A hír nemrégen bejárta a világot: a Netflix már nemcsak az SVOD világbajnoka, hanem 153 milliárd dolláros tőzsdei értékével a világ legnagyobb szórakoztató médiavállalata lett, beérve, illetve valamivel le is körözve a titánnak tekinthető Disney-t.

SteigervaldKBeszélgetés Steigervald Krisztiánnal

„Ó, a mai fiatalok…” Bizony, a felnőttek már évezredek óta kritikusak az ifjabbakkal szemben. Különösen érzékelhető ez napjainkban, amikor az ábécé utolsó betűivel jelzett generációk kapcsolatát igencsak próbára teszik a digitalizáció eszközei és hatásai. A témáról Steigervald Krisztián generációkutató fejti ki véleményét lapuk olvasóinak.

A svájci köztévé kezdeményezése

A médiát ma sújtó bizalmi válság és az álhírek rengetege egyre erősebben táplálja a közösségi portálok által sokszor felszított félretájékoztatást, így az audiovizuális média által közölt hírek hitelessége iránt is kétségek támadnak világszerte. Ebben a helyzetben különösen érzékeny helyzetbe került az SRG SSR svájci közszolgálati rádió- és tévétársasággal együtt az annak részét képező RTS (Radio Télévision Suisse) francia nyelvű szolgáltató is, hiszen idén tavasszal népszavazást is tartottak Svájcban az előfizetői díjak eltörléséről.

Eszköz helyett tartalom

Feltérképezni a magyar társadalom internetes eszközellátottságát, illetve friss áttekintést adni a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztásáról – ez volt a célja Nielsen Közönségmérés évente ismétlődő, idén tavasszal végzett TV Plusz kutatásának.

Európa köztévéi valóságos digitális forradalmat indítottak el, amelynek célja minél gyorsabban alkalmazkodni a megváltozott környezethez és felhasználói szokásokhoz. A digitális átalakulás élvonalában az észak-európai köztévék találhatók, mivel kontinensünk azon részén szinte az összes generáció tagjai már jelen van az interneten, illetve azért is, mert az angol nyelv kitűnő ismeretének köszönhetően a web amerikai gigászai erős konkurenciát támasztanak a helyi köztévéknek.

Amit a szakma régóta várt, az 2018. áprilisban és májusban végre bekövetkezett. A hagyományos európai televíziók már különböző kontinentális és regionális szövetségekbe tömörülve igyekeznek megakadályozni a Netflix, illetve az Amazon előretörését, és azt, hogy a streaming amerikai gigászai teljesen felforgassák a világ megszokott audiovizuális tájképét.