Online szolgáltatások Magyarországon

A médiapiac szereplői abban nagyjából egyetértenek, hogy az OTT középtávon nem fogja helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos tévés szolgáltatásokat. Ugyanakkor a nézői szokások – még ha lassú is, de nyilvánvaló – változása, az új videófogyasztási igények – ha egyelőre ugyan csekély, ám mégis érzékelhető – megjelenése továbblépésre készteti a tartalomszolgáltatókat és a műsorterjesztőket egyaránt.

Bár az OTT-szolgáltatások nagyágyúi Magyarországot egyelőre még nem ostromolják, azért az internetes videózási igények kielégítésére léteznek már hazai kezdeményezések is. Előző számunkban a mobiltársaságok filmes-tévés ajánlatait mutattuk be, ezúttal három médiaszolgáltató nemlineáris megoldásait ismertetjük.

Magyarországon elsőként az HBO indított online streaming szolgáltatást, 2011-ben. Alapvetően az előfizetők hűségének megszerzése volt a cél, azzal, hogy külön díj nélkül, egyfajta komfort szolgáltatást kínálnak nekik...

2013 áprilisában indult az AXN Now szolgáltatás. Bevezetésével az volt a médiavállalat célja, hogy kiegészítse a lineáris csatorna-portfóliót egy olyan megoldásssal, amely a megváltozott tartalomfogyasztási szokásokat is képes kielégíteni...

Épp egy éve, 2014 nyarán indult el a Filmbox Live, azzal a hármas céllal, hogy reagáljon az új fogyasztói szokásokra és értéknövelt szolgáltatással kielégítse kínálatát, valamint, tovább építse és kiterjessze a Filmbox brandet...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. szeptemberi számában olvasható.)