Virtuális valóság

Az idei év nagy audiovizuális és fogyasztói elektronikai rendezvényei a CES-től kezdve a texasi Austinban sorra került South by SouthWest-en át egészen az IBC-ig a virtuális valóságnak egy új médiaként való megnyilvánulását hozták, egyaránt magával ragadva a szakembereket, illetve a technológiát kipróbálni szándékozó fogyasztókat is.

A francia és a német televíziós szakemberek szerint ez az új média felvonultatja a jelenlegi korszak összes jellemzőit, mint például az interaktivitást, a személyre szóló tartalmat, a mobilitást, valamint a magával ragadó elmerülést a film, a hírek, a sportesemények, illetve a játékok világában. Sőt a közeljövőben már esetleg a Facebook idővonalán is megtörténhet a virtuális varázslat. Ez egy olyan média, ami igen kényes együttműködésre kényszeríti egyrészről az alkotókat, filmeseket, újságírókat, másrészről pedig a szoftverfejlesztőket, a játékok kidolgozóit és a gyártókat. A Hollywood, a Szilikon-völgy és Ázsia, illetve Európa közötti kutatásfejlesztési és alkalmazási négyszög a történelemben talán először kapcsolódik össze a virtuális technológia jegyében. A virtuális valóság (VR, virtual reality) még nem érkezett meg a fogyasztók széles tömegéhez, bár a csúcstechnológiai gyártók már keményen dolgoznak ezért...

Békés Sándor


(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. decemberi számában olvasható.)