Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a hazai televíziós piacot, csakis ez lehetne a nyerő: digitalizáció. Tíz év alatt kilencszeresére nőtt digitálisan tévéző háztartások aránya. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb Alapozó Felmérése számos már érdekességre is rávilágít.

Csupán az elmúlt 1-2 évet figyelve nem is annyira szembetűnő a változás, hiszen nincs igazán nagy különbség a 65, a 70 vagy a 77 százalék között. Ezért is tekintünk kicsit messzebbre a múltban. Az idők távlatából kiragadva az elmúlt évtizedet, megismételhetetlen képet kapunk (1. ábra). A digitális tévézési mód elterjedése 8,5 százalékról 77,3 százalékra kúszott fel. Ehhez képest jelentéktelenné válik az, hogy még azt megelőzően mennyi idő kellett a 8,5% eléréséhez, és valójában már sem sokat nyom lapban, hogya77,3-ról mikorra ugrunk a 100-ra...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. márciusi számában olvasható.)