a mobilozás Netflixe?

A címben feltett kérdésre nagyon könnyen lehet igenlő választ adni. Legalábbis ha valaki komolyan veszi a Kanadai Média Alap (FMC) internetes felületén Francis Gosselin médiagazdasági szakértő elemzését, vagy az amerikai Variety csúcsinterjúját a New TV projekt megálmodójával, Jeffrey Katzenberg ikonikus filmproducerrel, a DreamWorks rajzfilmstúdió alapítójával, és 400 elkészített film között a Shrek című rajzfilmsorozat létrehozójával.

A (streaming) tartalom a király!

A televíziós ipar őszi csúcsrandevújának szokás szerint a franciaországi MIPCOM adott helyet, ez alkalommal október 15-18. között.

A hír nemrégen bejárta a világot: a Netflix már nemcsak az SVOD világbajnoka, hanem 153 milliárd dolláros tőzsdei értékével a világ legnagyobb szórakoztató médiavállalata lett, beérve, illetve valamivel le is körözve a titánnak tekinthető Disney-t.

SteigervaldKBeszélgetés Steigervald Krisztiánnal

„Ó, a mai fiatalok…” Bizony, a felnőttek már évezredek óta kritikusak az ifjabbakkal szemben. Különösen érzékelhető ez napjainkban, amikor az ábécé utolsó betűivel jelzett generációk kapcsolatát igencsak próbára teszik a digitalizáció eszközei és hatásai. A témáról Steigervald Krisztián generációkutató fejti ki véleményét lapuk olvasóinak.

A svájci köztévé kezdeményezése

A médiát ma sújtó bizalmi válság és az álhírek rengetege egyre erősebben táplálja a közösségi portálok által sokszor felszított félretájékoztatást, így az audiovizuális média által közölt hírek hitelessége iránt is kétségek támadnak világszerte. Ebben a helyzetben különösen érzékeny helyzetbe került az SRG SSR svájci közszolgálati rádió- és tévétársasággal együtt az annak részét képező RTS (Radio Télévision Suisse) francia nyelvű szolgáltató is, hiszen idén tavasszal népszavazást is tartottak Svájcban az előfizetői díjak eltörléséről.

Eszköz helyett tartalom

Feltérképezni a magyar társadalom internetes eszközellátottságát, illetve friss áttekintést adni a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztásáról – ez volt a célja Nielsen Közönségmérés évente ismétlődő, idén tavasszal végzett TV Plusz kutatásának.