Online szolgáltatások Magyarországon

A médiapiac szereplői abban nagyjából egyetértenek, hogy az OTT középtávon nem fogja helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos tévés szolgáltatásokat. Ugyanakkor a nézői szokások – még ha lassú is, de nyilvánvaló – változása, az új videófogyasztási igények – ha egyelőre ugyan csekély, ám mégis érzékelhető – megjelenése továbblépésre készteti a tartalomszolgáltatókat és a műsorterjesztőket egyaránt.

A Francia Televíziók (France Télévisions) stratégiai igazgatóságának a digitális átalakulást vizsgáló munkatársai májusban adtak számot egy vaskos tanulmányban a jövő tévéjéhez kapcsolódó legfrissebb kutatásukról. Eric Scherer igazgató tíz alappillért nevezett meg, amelyek nélkülözhetetlenek a jövő tévéjének a kialakulásához. A Franciaországban nagy érdeklődést kiváltott tanulmány főbb gondolatait ismertetjük a cikkben.

RobertAmlungSok szó esik ma televíziózás jövőjéről. A klasszikus audiovizuális médiatársaságok is sokat foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Legutóbb például Robert Amlung, a német ZDF digitális stratégiai igazgatója beszélt a televízió jövőjéről az Európai Műsorsugárzók Uniója (European Broadcasting Union, EBU) által rendezett szemináriumon, amelynek lényeges gondolatait az alábbiakban adjuk közre.

Idén a fogyasztók már többet néznek majd streamelt videót, mint normál televíziót – többek közt ez derült ki „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben“ című jelentésből.

A Z-generáció televíziózási szokásairól

Guld1Ellentmondások jellemzik a Z-generációsok televízióhoz való viszonyát. Bár az utóbbi években növekedett a televíziózással eltöltött idő a korcsoportban, a szabadidős tevékenységek közül évek óta az internetezés vezet. S míg a televízió általános megítélése a 15-24 évesek között a legrosszabb, a médiumnak sikerült megőriznie közösségteremtő funkcióit a családon belül és kívül egyaránt.

Az elmúlt évtizedekben a család „megbecsült tagja” volt televízió, meghallgattuk és megbeszéltük, amiket mondott. Mára mintha veszítene jelentőségéből. Mi az oka, miért és hogyan változtak meg tévézési szokásaink? A kérdésekre Kis Gergely partner, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. szakértője segít válaszokat találni, a 2014 áprilisában, a 18 év feletti, rendszeresen internetező lakosság körében végzett televíziós online kutatásuk tapasztalatai alapján.