ARD webAz európai közszolgálati televíziók főleg Nyugat-Európában kerültek az érdeklődés középpontjába. Az utóbbi időben elég sok meghökkentő és vitát keltő megállapítás született, melyek közül elég csak Emmanuel Macron francia elnököt idézni, aki decemberben saját pártjának képviselői előtt a „köztársaság szégyenének” nevezte a francia köztévét.

2018-ban az SVOD piacon

TronokAz új média zászlóshajójának számító SVOD piacon akár totális konkurenciaharcnak is nevezhető folyamatok lettek úrrá a tavalyi év második felétől, de ha a médiabirodalmak csatájának nevezzük a most végbemenő folyamatokat, akkor sem tévedünk nagyot.

Bonyolult konkurenciaharc a TV és az SVOD között

A franciaországi Cannes-ban a közelmúltban megtartott MIPCOM szakvásár a televíziós szakma világrandevújaként nemcsak azt körvonalazta, hogy milyen tartalmakat fognak nézni a nézők az elkövetkező két évben, hanem rávilágított: globális küzdelem zajlik a hagyományos TV és a viharosan előretörő SVOD között.

Az iparág öt új trendje

A közelmúltban zárult amszterdami IBC konferencia a szakemberek szerint távolról sem volt szokványos, ugyanis Bernard Fontaine, a Francia Televíziók (France Télévisions) technológiai innovációs igazgatója szerint kijelölte az audiovizuális médiaipari forradalom legújabb csapásirányait. A több-képernyős forradalom után most az UHD, a virtuális valóság, az adat-alapú szolgáltatások, valamint a mesterséges intelligencia jelzik a felgyorsult fordulatszámon lezajló változások új irányait. Az új forradalom technológiai alapjait már lerakták, és Bernard Fontaine szerint főként öt lényeges trend rajzolódott ki az IBC-n, amelyekhez a televíziós iparnak mindenképpen alkalmazkodni kell, ha nem akar lemaradni a digitális forradalom új alkalmazásairól.

DisneyTVBombaként robbant a hír a nyár végén az USA-ban, miszerint a Disney visszavonja a Disney/Pixar filmeket a Netflix katalógusából, hogy 2018-tól kezdve két Netflix típusú szolgáltatást indítson, amelyekre átteszi az összes filmjeit és rajzfilmjeit, illetve az ESPN sportcsatorna kínálatát. Az elemzők szerint a Disney döntése valójában új korszakot indíthat el az amerikai audiovizuális iparban.

social videTo 1 720x360Július végén jelent meg a Kanadai Média Alap (FMC) legújabb jelentése azokról a digitális kihívásokról, amelyekkel mindenképpen szembesülnie kell napjainkban a világ audiovizuális iparának, külön hangsúlyt fektetve a tartalomgyártás új értékláncát meghatározó trendekre.