RobertAmlungSok szó esik ma televíziózás jövőjéről. A klasszikus audiovizuális médiatársaságok is sokat foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Legutóbb például Robert Amlung, a német ZDF digitális stratégiai igazgatója beszélt a televízió jövőjéről az Európai Műsorsugárzók Uniója (European Broadcasting Union, EBU) által rendezett szemináriumon, amelynek lényeges gondolatait az alábbiakban adjuk közre.

Idén a fogyasztók már többet néznek majd streamelt videót, mint normál televíziót – többek közt ez derült ki „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben“ című jelentésből.

A Z-generáció televíziózási szokásairól

Guld1Ellentmondások jellemzik a Z-generációsok televízióhoz való viszonyát. Bár az utóbbi években növekedett a televíziózással eltöltött idő a korcsoportban, a szabadidős tevékenységek közül évek óta az internetezés vezet. S míg a televízió általános megítélése a 15-24 évesek között a legrosszabb, a médiumnak sikerült megőriznie közösségteremtő funkcióit a családon belül és kívül egyaránt.

Az elmúlt évtizedekben a család „megbecsült tagja” volt televízió, meghallgattuk és megbeszéltük, amiket mondott. Mára mintha veszítene jelentőségéből. Mi az oka, miért és hogyan változtak meg tévézési szokásaink? A kérdésekre Kis Gergely partner, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. szakértője segít válaszokat találni, a 2014 áprilisában, a 18 év feletti, rendszeresen internetező lakosság körében végzett televíziós online kutatásuk tapasztalatai alapján.

A Z-generáció médiahasználati szokásairól

Fejlett médiatudatosság, a televízió a háttérbe szorulása, a mobilhordozók népszerűsége, a multitasking jelenség térhódítása – ezek jellemzik az ezredforduló előtti években született, Z-generációnak nevezett mai fiatalokat.

2013. október 31-én, csütörtökön 12.30-kor Magyarország egész területén leállt a földfelszíni analóg televíziós műsorszórás. Vagy másképpen: megvalósult a földi digitális átállás.