Az interaktív tévézés úttörője

Igen érdekes kezdeményezést karoltak fel idén a franciaországi Cannes-ban áprilisban a MIPTV szervezői, amikor a digitális világ egyik új nagyágyúját, a Twitch TV-t meghívták a televíziós tartalomszolgáltatók csúcsrendezvényére, hogy a névjegyekkel és programfüzetekkel felfegyverkezett résztvevőket megismertessék az audiovizuális univerzumban nemrég landolt újmédiás élménnyel.

disney plusa Netflix igazi ellenfele

Áprilisban végre a Disney is lerántotta a leplet a november 12-én induló új SVOD szolgáltatásáról. A kaliforniai Burbankben lévő Disney központban tartott bemutató érdekes módon a tőzsde szőrös szívű befektetőitől kezdve a szakmán át az újságírók többségéig mindenkit meggyőzött arról, hogy a Disney+ lehet a Netflix igazi ellenfele a streaming csatában.

A Netflix által elindított videó-streaming szolgáltatás mára egyre jobban meghódította a piacot az Egyesült Államokban, de hasonló trend tapasztalható – jóval lassabban – Nyugat-Európában is. Az USA-ban a kábelvágás, angolul cord-cutting jelenség rohamosan terjed, és mára már a nagy kábelszolgáltató óriások is igyekeznek elindítani valamilyen SVOD szolgáltatást.

Az Apple is csatlakozik az Egyesült Államokban a Netflix által évekkel ezelőtt meghonosított streaming-mániához, és a hírek szerint március 25-én a kaliforniai Cupertinoban székelő iPhone-gyártó nagyszabású – hollywoodi filmsztárokkal és rendezőkkel teletűzdelt – sajtókonferencián mutatja be új streaming szolgáltatásának a videó-klipjeit, illetve előfizetéses virtuális hírszolgáltatását.

Új irányok a fogyasztóvédelemben

Digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a Gazdasági Versenyhivatal, hogy hatékonyabban reagálhasson a piacok új kihívásaira. A Hivatal egyúttal összegezte a tíz éve hatályba lépett, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alkalmazásának eddigi eredményeit és a legújabb irányokat is.

A következő generációs tévézés élménye?

A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi alkalmazás, immár egymilliárdos felhasználói táborral a háta mögött, merész lépést tett, amikor létrehozta az IGTV nevű, You Tube-szerű mobil alkalmazását, amelyben helyet kapnak a hosszabb terjedelmű videók is.