ügyvezető, TARR Kft.
Csak a megújulni képes szolgáltatók lehetnek a nyertesek

TarrJani1A TARR Kft. idén ünnepli fennállásának 30 éves jubileumát, de sajnos a koronavírus járvány miatt az ünneplés nem lehet egészen olyan, mint amilyennek szerettük volna. A nyílt, tömegeket vonzó rendezvények, amelyeken már hagyományosan, minden évben programokkal is képviseltük magunkat, elmaradtak, vagy legalábbis más formában, szűkebb keretek között valósultak meg. Bár a kerek évfordulónk miatt ez külön is fájdalmasan érintett bennünket, ugyanakkor egy percig sem volt kérdés számunkra, hogy ügyfeleink és kollégáink biztonságára helyezzük a hangsúlyt, és ennek érdekében számos óvintézkedést vezettünk be. Az ügyfelekkel személyesen találkozó munkatársaink számára természetesen kötelező a maszk viselése, kéz- és egyéb fertőtlenítő szerek használata, az ügyfélszolgálatokon plexi falat helyeztünk a kiszolgáló kollégák asztalaira, illetve olyan protokollokat iktattunk be az ügyfél-kiszolgálási folyamatainkba, amelyekkel szintén a vírus terjedését igyekszünk akadályozni. Örömmel tapasztaljuk, hogy a kényszerű, de a biztonságot szolgáló kellemetlenségeket ügyfeleink megértéssel fogadják, és együttműködőek.

Nem csak az ügyfelekkel személyesen kontaktáló, de a többi kollégánkat is igyekszünk hasonló eszközökkel megóvni, illetve akiket lehet, inkább Home Office-ba küldtünk. Mindezen intézkedéseink az üzemeltetésünk biztonságát is szolgálják, és idáig nem is következett be a járvánnyal összefüggésbe hozható üzemzavar vagy kritikus helyzet. Hálózatunkat sikerült időben felkészítenünk a megnövekedett terhelésre, egyebek mellett a külföldi forgalmi irányaink megerősítésével. A bevételi számainkat relevánsan nem befolyásolta idáig a pandémia, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy nyugodtak vagyunk. Mindenesetre bízunk abban, hogy hamarosan túljut a világ ezen a válságon, és újra kiszámíthatóbbak lesznek a mindennapok.

Az eddigi SZIP-es hálózatfejlesztésekkel gyakorlatilag végeztünk. A 2016-ban és 2018-ban megkötött – összesen 16 db – SZIP projekt Támogatási Szerződésekben vállalt kötelezettségeket maradéktalanul teljesítjük. Ennek eredményeként mind műszakilag a KIFÜ, mind pedig pénzügyileg, adminisztratívan a Pénzügyminisztérium Irányító Hatáság közreműködésével a pályázati források felhasználásával történő SZIP-es hálózatfejlesztési beruházások teljes egészében lezárulnak. A komplett projektzárási folyamatok már az idei, 2020-as év elején megindultak, melyet az időközben kialakult pandémiás helyzet sem befolyásolt negatívan, szinte minden hónapban sikerült eredményes műszaki projektzárást felmutatni a KIFÜ-vel közreműködve. A 2020 márciusában megjelent, illetve a napokban véglegesített változatában kiírt SZIP 2020-as pályázati felhívás tanulmányozását megkezdtük, az adatok, információk elemzését követően döntjük el, indul-e TARR Kft. a SZIP 2020-as pályázaton. Természetesen nem zárjuk ki a további, EU-s forrás felhasználásával történő hálózatfejlesztési lehetőségeket, beruházásokat, a végleges döntésünk viszont várhatóan 2021 januárjában születik majd meg.

Néhány éve már mobil szolgáltatást is nyújtunk mint MVNO, amelyben a Vodafone a partnerünk. Tehát a hálózat karbantartása, fejlesztése a Vodafone feladata. A hálózat jól vizsgázott a pandémia alatt is, ügyfeleink szintén elégedettek a szolgáltatással. Reagálva a piaci igényekre, idén megújítottuk mobil csomagjainkat, amit ügyfeleink kedvezően fogadtak.

2021-ben megszüntetjük a maradék analóg műsorok elosztását, illetve tovább fejlesztjük hálózatunkat. Előkészítjük a Docsis 3.1 bevezetését. Hamarosan megújítjuk a TARR MobilTV alkalmazást, és egy sor olyan belső ügyviteli és szoftverfejlesztést hajtunk végre, ami az új EHT és annak részleteit meghatározó jogszabályi környezetváltozás miatt lesz szükséges.

A piaci verseny az utóbbi években erősödött, és arra számítunk, hogy ez tovább fokozódik. Csak a tőkeerős, megújulni képes szolgáltatók lehetnek a nyertesei a jövő kihívásainak. Azon dolgozunk, hogy köztük lehessünk.