elnök, Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
A televízió a korábbinál is nagyobb érzelmi szerepet kapott

Ryszka SamborHagyományaihoz híven a MEME 2020-ban is sikeres szakmai rendezvényeket, workshopokat szervezett. A legfontosabb idén is az októberi Big Picture volt, a televíziózás legnagyobb magyarországi seregszemléje. Idén a járványra tekintettel ezt online tartotta meg az egyesület, amit kiemelkedő sikerrel, zökkenőmentesen tudtunk lebonyolítani. Meg kell említeni még az évről-évre nagyobb érdeklődést keltő, februári Nonspot rendezvényt is, amit még hagyományosan, élőben tarthattunk meg.

Fontos eredménye az idei évnek a televíziózás szempontjából, hogy hosszú egyeztetések után a Nielsen döntést hozott a nézettségmérés fejlesztéséről. A fejlesztés pontosabb és teljesebb nézettségmérést biztosít majd, többek között az eszközök cseréjével és a panel növelésével.

Idén is részt vettünk véleményezőként a tagságot érintő szakmai jogalkotási folyamatokban, így a CABSAT irányelv átültetésével kapcsolatos munkában.

A MEME idén márciusban új elnököt választott, Kovács Krisztián nyolc sikeres év után távozott a szervezet éléről. Új elnökként igyekszem segíteni azt, hogy az egyesület továbbra is magas színvonalon lássa el tevékenységét.

A televízió, mint mindenki számára elérhető, biztos és stabil szórakozási forma a korábbinál is nagyobb érzelmi szerepet kapott a karantén alatt. Így a televíziózással kapcsolatos fogyasztói kötődés is erősödött, a csatornák pedig erre is építve fognak fejlődni jövőre.

Véleményem szerint a csatornakínálat lényeges mértékben nem fog változni 2021-ben, de elképzelhető további konszolidáció, illetve újabb csatornák indítása is. A lineáris tartalom mellett a médiaszolgáltatók természetesen folytatják a nem-lineáris és egyéb digitális fejlesztéseket is, összhangban a tartalomfogyasztási szokások változásával, ez azonban valószínűleg nem fogja csökkenteni a lineáris tévézés népszerűségét.

A MEME 2021-ben újból – a már megszokott módon – megszervezi a Nonspot rendezvényt és a Big Picture-t, és megjelenünk majd a Reklámtorta jelentéssel is. A szakmai érdekképviselet keretén belül pedig folytatni fogjuk a médiaszolgáltatók iparági érdekeinek egyeztetését. Szándékaink szerint 2021-ben az egyik fókusz a jogosulatlan felhasználások és műsorterjesztés elleni hatékonyabb fellépés lesz, ebben feltétlenül szeretnénk együttműködni a műsorterjesztő szakmával.